Gepost door: prretje | december 11, 2012

Vakbondslid

abvakabo fnvAl zo’n twintig jaar ben ik slapend lid van een vakbond. Toen ik mij ooit aanmeldde leek dat me handig en bovendien een middel om meer beschermd te zijn tegen allerlei vormen van arbeidsonrecht.
Intussen heb ik geen enkel gevoel meer bij de vakbond en is het vooral aan mijn lakse gedrag te danken dat ik nog steeds in de administratie terug te vinden ben.

Vandaag kreeg ik een schrijven van Corrie van Brenk, voorzitter van de club van belangenbehartigers waar ik bij aangesloten ben. Dat het de bedoeling is dat er informatie per e-mail naar me toegestuurd gaat worden en of ik m’n e-mailadres wil toezenden.
“O”, zei ik tijdens het avondeten tegen niemand in het bijzonder, “dit lijkt me een duidelijk teken om mijn lidmaatschap van de vakbond nu eindelijk maar eens op te zeggen.

M’n zestienjarige zoon reageerde onmiddellijk. “Dat zou ik nou maar niet doen, mam”, zei hij op onheilspellende toon. “In deze tijd is niemand zeker van z’n baan en jij al helemaal niet. Als je ziet hoe bibliotheken de dupe zijn van de crisis, dan zou ik dat domme idee maar snel uit je hoofd zetten.”

Langzaam maar zeker voelde ik m’n mond openzakken. Toen ik ‘m uiteindelijk weer dichtdeed, wist ik dat ik spoedig m’n e-mailadres zou doorgeven aan Corrie.

Responses

  1. En zo hoort het, goed gedaan Steven!

  2. de tijd is gekomen dat je van je kinderen leren gaat , geniet er van

  3. Sorry, maar ik denk dat je in dat geval meer baat zal hebben bij een goede rechtsbijstandsverzekering (werk/inkomen).
    De vakbond stelt naar mijn gevoel niets meer voor.
    Bovendien….. doen ze ook wat in persoonlijke gevallen?

  4. Precies wat je zegt, Tim. In persoonlijke gevallen heb je meer aan een goede advocaat dan aan een vrijwilliger van de vakbond.


Geef een reactie

Categorieën

