Gepost door: prretje | december 5, 2012

Verrassing

IMG_2950klAls ik tussen de middag thuiskom, zie ik ‘m al van verre aan mijn deurknop hangen: een plastic tas met inhoud.

Hoewel ik zelf niet hard tegengestribbeld had als ik in de zak van Zwarte Piet richting Spanje getransporteerd was (ik had voor de zekerheid zelfs een briefje met de adresgegevens van een gastvrij huis in het Spaanse dorpje Xálo in mijn jaszak gestopt), brengt dit geheimzinnige tasje onverwachts het sintgevoel bij me naar boven.
Ik ben gek op verrassingen en cadeautjes en neem dit pakketje dan ook snel mee naar binnen. Aha, een heerlijke banketletter van de beste bakker in Katwijk. Maar van wie…? Ik open de doos en zie gelijk het kaartje: “Fijne Sinterklaasavond en bedankt voor je inzet. Uitgeverij Verhagen b.v..”

Wat aardig, denk ik, én lekker!

Maar uren later, als de letter O al zo’n beetje gehalveerd is, realiseer ik me pas dat dat banketrondje waarschijnlijk niet voor mij is bedoeld. Dat ik dan wel een verbinding heb met een paar mensen bij de uitgeverij maar dat dat eigenlijk geen goede reden kan zijn om me met zo’n traktatie te bedanken voor mijn inzet.

Mmm! Ik heb iemands hard verdiende banketletter zitten oppeuzelen…

Responses

  1. Tja, je moet natuurlijk wel stout zijn geweest om in Spanje terecht te komen.

  2. Beter achteraf sorry zeggen, dan vooraf steeds vragen of iets wel mag???

  3. Beter achteraf sorry zeggen, dan steeds vooraf vragen of iets wel mag??

  4. Nou , met het opeten van iemand anders zijn boterletter schiet je al aardig op in de “stoute” richting
    Cokky en Edwin kunnen je bed vast opdekken….

    De letter zag er heerlijk uit….en zo smaakte hij dus ook.

    Grote groet,
    Ria vanEck.

  5. Ik zou er achteraf niet mee zitten, je bent te goedertrouw. (10% vindersloon krijg je sowieso 😉 )


Geef een reactie

Categorieën

