Gepost door: prretje | december 3, 2012

Engeltje

IMG_2877klTwee weken terug besprak ik onder meer ‘Christels kerstboek : kerstfiguurtjes haken‘ van de schrijfster Christel Krukkert bij de leestips in het lokale weekblad de Katwijksche Post. Vol verbazing en met een snufje bewondering had ik eerder al de gehaakte kerstdecoraties uit dit werkje uitvoerig zitten bekijken en ik wist vrijwel direct goud in handen te hebben: om dit soort handwerkbundeltjes wordt in Katwijk gevochten en al helemaal als het thema van zo’n verzameling werkbeschrijvingen ‘kerstfeest’ is.

Dat bleek vandaag al.
“Weet je dat boek nog met die leuke kerstfiguurtjes? Kijk!”
En voordat ik het wist landde er een wit engeltje met tengere vleugeltjes, zittend op een bordeauxrode bal, bovenop m’n bureau.
“Wat een schatje”, zei ik keurig.
“Denk erom”, klonk het gelijk op lichtelijk agressieve toon, “je gaat dit nu eens een keer niet belachelijk maken!”

Wat een vervelend misverstand was dat nou: alsof ik dat zou durven en zou willen…
Heel belangstellend heb ik vervolgens alleen nog maar gevraagd wanneer ze dacht aan Jozef (zie foto hieronder), die ik overigens in Christels boekje meer op de gehaakte versie van Osama Bin Laden vond lijken, te beginnen.

Verder was ik echt heel serieus over dit engeltje … tot de maakster de haaknaald uit de buurt van m’n oog haalde.

IMG_2880kl

Responses

  1. Tja, je moet er van houden… ( ? ) …

    Grote groet,
    Ria van Eck.

    De truc met de sneeuwvlokjes vind ik wel erg leuk.

  2. Hallo Ria,

    Leuk zijn ze, hè, die sneeuwvlokjes op m’n blog. Ik heb ooit eens ergens een instelling aan gezet en sinds dien gaat het elk jaar in december weer vanzelf sneeuwen. Het nadeel is dat ik er heel lang naar kan kijken….


Geef een reactie

Categorieën

