Gepost door: prretje | november 29, 2012

Sjoemelaar

“Kun jij de onderhandelingen voor de nieuwe biebauto weer doen? Jij bent altijd zo goed in sjoemelen…”

Hoewel ik geen idee heb hoe ik aan deze glibberige reputatie van knoeier en ritselaar ben gekomen, besloot ik toch de opdracht aan te nemen en deze als een uitdaging te zien. Tussen de toch al drukke werkzaamheden door begaf ik me de afgelopen weken in een duister spel van telefoontjes, mailtjes, offertes heen en offertes weer terug. Subsidie voor rijden op biogas, parkeersensoren erbij, toch maar een airbag voor de bijrijder, 538,73 euro extra korting, een betaalde banner op de website van de bibliotheek en ook nog eens een flinke mindering op de rekening voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt die het oude bibliotheekkarretje toevallig deze week moest ondergaan. Zelfs het voorstel om het factuurbedrag voor de aanschaf op een heel getal naar beneden af te ronden, werd met ‘ik ben nu echt voor de laatste keer met de pet rondgegaan’ gehonoreerd.

De koop is afgelopen woensdag definitief bevestigd.
Op precies dezelfde dag werd bekend gemaakt dat de AutoRAI 2013 niet doorgaat ‘als gevolg van de economische situatie waarbij importeurs en toeleveranciers in de auto-industrie flink onder druk staan’.

Onder druk staan? Heel vervelend voor de auto-industrie maar gelukkig heb ik daar als kleine sjoemelaar helemaal niets mee te maken…

Responses

  1. Ik neem jou de volgende keer mee.;-)

  2. Het zou niet in mijn hoofd opkomen om jou een sjoemelaar te noemen, laat staan een kleine….

  3. Heel gevaarlijk, zo’n reputatie…


Geef een reactie

Categorieën

