Gepost door: prretje | november 22, 2012

Herfstpremie?

Een week of acht geleden, las ik het volgende in de krant:
“Nog een maand heeft u de tijd om een Herfstpremie in de wacht te slepen waarmee u dat ene goede idee kunt uitvoeren. Fonds 1818 deelt eind november in totaal 55.000 euro uit voor leuke, sociale, goede, maar vooral eigen initiatieven.”

Ik knipte het uit, nam het stukje mee naar mijn werk en diezelfde middag vulde ik het inschrijfformulier in. Misschien een laatste kans om de door de gemeente Katwijk wegbezuinigde Strandbibliotheek te redden?
Mijn vingers vlogen over de toetsen, de zinnen landden als vanzelf in het document. Het gebrek aan berusting over het verdwijnen van dit populaire leesfenomeen op het strand en het ongeloof over de kortzichtigheid van de gemeentelijke bestuurders die maar niet snappen dat Katwijk zich juist onderscheidt met deze bijzondere voorziening, stuwden mij voort. En de erbij geleverde cijfers en resultaten deden de rest.

Ik drukte op de knop ‘verzend’, slaakte nog eens een diepe zucht en ging over tot de orde van het werk.

Van de week kreeg ik een mail. “Beste deelnemer aan de Herfstpremie, van harte gefeliciteerd, uw project is genomineerd voor de Herfstpremie van Fonds 1818 en het Leidsch Dagblad. Op vrijdag 30 november maakt de jury bekend wie de prijzen winnen. Graag zien we u die middag in Leiden voor de feestelijke prijsuitreiking. In totaal hebben mensen uit de hele regio 114 voorstellen voor projecten ingediend. De plannen zijn heel verschillend. Het was voor de jury niet makkelijk om de winnaars te kiezen. Maar, ze zijn eruit gekomen. In totaal geven we 23 Herfstpremies weg.”

Spannend! Ik durf er nog niet vanuit te gaan maar het lijkt erop dat de bibliotheek wellicht een geldbedragje wint dat gebruikt kan worden voor de doorstart van de Strandbibliotheek in Katwijk.
Eigen initiatief want we deden het zelf!
Als de gemeente Katwijk lef en visie heeft, leggen ze er zelf een sommetje bij. Zodat ook volgend jaar weer honderden Katwijkers en hun gasten van buitenaf, kunnen genieten van dit strandhuis vol leesplezier en van de leuke activiteiten die daar plaatsvinden.

Responses

  1. Wow, spannend! Goed gedaan!

  2. Zo dan, dat zou super zijn!! Ik doe een schietgebedje x

  3. Duimen maar.

  4. Goed gedaan!


Geef een reactie

Categorieën

