Gepost door: prretje | november 20, 2012

Beschuldiging

“Het is duidelijk dat dit geen westerse moord is. Zoiets doen wij hier niet. We weten waar de dader gevonden moet worden.”

De sfeer rond het asielzoekerscentrum werd dertien jaar geleden zo bedreigend dat dit opvanghuis hermetisch van de buitenwereld werd afgesloten en er wekenlang een peloton mariniers op het terrein moest slapen.

Nadat ik gisteren de beelden van toen weer terugzag en de luid geuite en heftige beschuldigingen opnieuw hoorde, vroeg ik mij vandaag een paar keer af of diezelfde mensen die hier hun oordeel zo snel klaar hadden, zich misschien nu een beetje zouden schamen.

Ik hoopte ‘t.

Dan was er nog enige zin in dit verhaal te vinden.

Responses

  1. Mij viel precies datzelfde op in de wirwar vanbeelden en uitspraken die we gisteren kregen voorgeschoteld. Het was, echter, de moeder van het vermoorde meisje die dat zo stellig riep…en toen slikte ik mijn commentaar toch maar in…

  2. Hoe meer gekke Geertjes er rondlopen hoe groter de angst voor buitenlanders . Er wordt gezegd ” je kunt ze niet verstaan” maar dat telt niet zodra diezelfde mensen met vakantie zijn in het buitenland.
    Riet.

  3. Ik krijg opeens een footlocker reclamefilmpje te zien onder dit bericht. Was er gisteren nog niet.


Geef een reactie

Categorieën

