Gepost door: prretje | oktober 7, 2012

Artisjok

“Kijk, vind je ‘m niet mooi?”, vraag ik aan m’n dochter.
“Je weet toch dat ik geen paardenbloem van een chrysant kan onderscheiden”, antwoordt ze.

“Het is geen paardenbloem en ook geen chrysant, het is een artisjok”, geef ik haar bereidwillig mee, “en dat totale gebrek aan florakennis van jou is wel een grote lacune in je algemene ontwikkeling, hoor.”

“Waarom?”, vraagt ze. “Ik ben later toch niet van plan de natuur in mijn huis te halen. Ik ga mijn kamer inrichten als een soort Oval Office, met een groot houten bureau en coole boekenkasten.”

Ook een idee.

Een artisjok is tenslotte ook geen bloem maar een groente en zal waarschijnlijk in The White House hooguit in een ovenschaal of op een dinerbordje te vinden zijn.

Responses

  1. Ze weet vast wat wel wat digitalis is.

  2. Volgens mij is het bij jou momenteel meer sjokken dan artisjokken….

  3. Michel O. is enthousiast aan het moestuinieren. In het Witte Huis weten ze vast hoe het groeit, bloeit en smaakt.

    • Ja, da’s waar ook, van Michèle. Dan zal ik mijn lesje voor dochterlief toch nog maar eens herhalen 🙂


Geef een reactie

Categorieën

