Gepost door: prretje | oktober 4, 2012

Wat is dit?

“Kunt u soms een detailopname maken en die even naar mij opsturen?”, vroeg de man.

“Ik stel voor dat we hier verder maar niet over gaan discussiëren en dat ik u zo snel mogelijk een nieuwe toestuur”, eindigde hij het gesprek.
“Dat is een fijn plan”, stemde ik in, “en dan beloof ik u het gevraagde plaatje vandaag nog toe te zenden.”

Als ik het zo bekijk, lijkt ’t mij toch redelijk safe om degene die dit object weet te raden een compleet verzorgde vakantie voor twee personen op een tropisch eiland naar eigen keuze in het vooruitzicht te stellen……

Responses

  1. Volgens Piet is het een lekkend waterkussen….enne….wij gaan graag naar de Fijieilanden 😉

  2. De nieuwe koffiemachine lekt. Het is najaar, dus ik wil graag naar New England, En dan wil ik weer naar dit hotel: http://www.jungesmotel.com/

  3. lekkende waterslang van de wasmachine en ik vind weekendje uitwaaien in Katwijk genoeg :))

  4. Een herfstblad dat op een of ander randje is blijven liggen, waarschijnlijk de dakgoot van een schuurtje, en waar een straaltje water in de vorm van 8 druppels regenwater af loopt.

    • Maar ik denk niet dat Irene een nieuw herfstblad opgestuurd krijgt…

      • Ja, het is een nogal duister verhaaltje inderdaad, maar dat zullen de pijnstillers zijn, die haar totaal in de war brengen.

  5. Héé, en dat brengt me op het idee dat het een of andere kunststof compres of mitella is gevuld met water voor haar been en dat ding lekt. Geraden!

  6. wateropvangbak van de condensdroger? En de tropische bestemming mag je zelf voor me uitzoeken. ik laat me graag verrassen.

  7. Gewoon een lekkend grijs geval.
    Maar ik wil je niet op kosten jagen, hoor!

  8. Tsja, enige fantasie kan jullie niet ontzegd worden. Vooral die kunstof mitella vond ik een vondst. Dat lekkende grijze geval kwam nog het dichtst in de buurt, ware het niet dat ik de omschrijving iets gespecificeerder had willen hebben.
    Het zal jullie dus niet echt verrassen (pfff, toch nog spannend) dat er niemand naar een tropisch eiland op vakantie gaat. Op mijn kosten dan. Want wie dat had willen winnen, had moeten antwoorden dat het om de kunstof voet van een gloednieuw stoepbord van 300 euro ging. Die met water gevuld moest worden maar die lekt.
    Eigenlijk heel simpel. Maar tsja…., je moet het even zien, hè?
    Echt jammer voor jullie allemaal want ik had het een ieder van harte gegund 🙂

    Goed weekend!

  9. We wisten het wel, maar we wilden het niet voor je bederven door direct te roepen dat het een stoepbord was. 🙂

  10. Het is echt voor het eerst in mijn lange leven dat ik het woord ‘stoepbord’ hoor. Ik moest ook wel drie keer kijken en dito keren nadenken eer ik begreep wat een stoepbord is. Eerst dacht ik, nadat ik het herfsgedicht gelezen had, dat het om een of ander luxe bord met water voor de vogels ging, dat je nu het nog niet vriest, buiten op de stoep zet. En als dat lekt, ja, dan hebben de vogels geen water meer. En zeker nu het nog niet vriest, kunnen ze dat nog volop tot zich nemen. Er zijn ook mensen die altijd flessen water kopen terwijl je het voor ongeveer een driehonderdste van de prijs gewoon uit de kraan kan drinken, dus 300 euro voor een bord voor vogels, dat kon ik me nog enigszins voorstellen.

    • Nooit te oud om te leren, Leendert. Een regen- en stormbestendig stoepbord van grote afmetingen zodat er posters van flink formaat in kunnen. En dan aan de Schelpendam op de stoep geplaatst zodat passanten buiten kunnen zien wat er binnen ‘te doen’ is/de aandacht van voorbijgangers wordt gevraagd voor iets als: Kinderboekenweek, Nederland Leest, NS Publieksprijs, Nationale Voorleesdagen etc. Een marketing/communicatiedingetje, zeg maar.
      Zo’n duur stoepbord moet natuurlijk goed zijn. Nu lekte de Kinderboekenweek al zo’n beetje door de stoeptegels heen terwijl-ie nog lang niet is afgelopen 🙂

  11. Haha , genoten, vooral ook van de reacties


Geef een reactie

Categorieën

