Gepost door: prretje | oktober 1, 2012

Mannenavond


Geen volleybal en het is ook geen optie om vanavond naar de lezing van filosoof Bas Haring te gaan die in de bieb op het programma staat.

“Natuurlijk moet je thuisblijven met dat gekneusde been maar op maandagavond bepaal ik wat er gekeken wordt”, is de duidelijke boodschap die aan het begin van de avond wordt afgegeven.
Oké, logisch en zonder commentaar vlei ik me met laptop en boek op de bank.

Na DWDD met Matthijs van Nieuwkerk en tafelheer Jan Mulder schakelt de man om half negen over naar Voetbal International op RTL 7.
Vier mannen aan een tafel die vooral lullen over zichzelf en elkaar … en dan nog een beetje over voetbal.
Sláp lullen over zichzelf en elkaar … en dan nog een beetje over voetbal.
Eindeloos slap lullen over zichzelf en elkaar … en dan nog een beetje over voetbal.
En zichzelf en elkaar ontzettend leuk vinden.
Niet een kwartier, niet een half uur maar anderhalf uur lang.

Een zacht zuchtje van opluchting ontsnapt me als om 22.00 uur het eerder opgenomen ‘Een wereld op zee’ wordt opgezet. Nog meer mannen maar nu op een grote cruiseboot en in uniformachtige pakjes, druk doende met allerlei maritiemachtige zaken.

Een staartje Twan Huys, Jeroen Stomphorst en Jeroen Overbeek. En dan de grand finale met Jeroen Pauw en Paul Witteman.

Pfff, nooit geweten dat maandagavond zo’n mannenavond was.

Responses

  1. misschien had je toch beter naar onze vrouwenavond bij Paulien kunnen komen?

    • Haha, had gekund als ik niet mijn schoen aan het eind van de dag had uitgedaan en mijn voet zo dik en blauw was dat ik daarna die hele schoen niet meer aankreeg. Verder verrekte ik van de pijn dus ik ben op de bank gekropen en heb me zo weinig mogelijk bewogen.
      Volgende keer beter!

  2. Ik kan je eigenlijk alleen maar adviseren om je los te maken van de televisie. Ik kijk nauwelijks meer, eigenlijk alleen nog maar naar het nieuws. Met het gedwongen vertrek van de grand dame van de Nederlandse journalistiek Clairy Polak bij Nova, is er ook vrijwel geen reden meer om de TV aan te zetten. Pauw en Witteman heb ik dit seizoen nog niet gezien, en DWDD heb ik het vorige seizoen al in de ban gedaan. En ik kan je vertellen: het bevalt prima. Heerlijk om geen slaaf van de beeldbuis te zijn. Probeer de radio eens, je zult verbaasd zijn over de kwaliteit die je daar ’s avonds kunt vinden, met als bonus dat de presentators daar zich niet belangrijker vinden dan hun gasten.

    • Nou, ik ben niet de tv-verslaafde in huis, hoor, en zit op geen enkele manier vast aan de beeldbuis. En radio? Altijd in de auto en dan vind ik het soms inderdaad jammer dat ik op de plaats van bestemming ben aangekomen.

  3. ach Irene er zijn nog zoveel leuke programma’s om te kijken , ik begrijp hier uit dat je anders niet thuis bent op maandag , hier heeft de man het aleen voor het zeggen op zondag tot 18.00u dan is er iets over auto’s auto’s en auto’s geloof ik ( hij houdt niet van voetbal , wielrennen en meer van die mannendingen) en de rest van de week wordt er braaf gekeken naar wat dochter en ik bepalen. Voor er nu wordt gedacht dat man een watje is , hij werkt 6 dagen in de week van 6 tot 6 en in de avond nog bestellingen wegbrengen dus de oogjes zijn vaak dicht bij BarbiesBaby hahaha ( we kijken dit omdat we ons echt zitten te verbazen dat dit echte mensen zijn )

    • Is het Barbie toegestaan om zich voort te planten? Help! En dan te bedenken dat de originele Barbies uit 1959 styliconen waren.
      http://www.britannica.com/EBchecked/media/16836/Three-original-Barbie-dolls-from-1959

      • ach weet je Martin je moet het allemaal niet zo serieus nemen

    • Klopt, op maandag ben ik meestal het grootste deel van de avond weg. En dat ik die voetbaltypes daardoor niet wekelijks hoef te zien, beschouw ik echt als een zegening.Maar goed, ieder z’n eigen keuze en als ik het echt niet wil zien, kan ik altijd nog boven gaan zitten 🙂

  4. Zo juist ook weer oeverloos geouw…..over voetbal aangehoord. Moest gelijk aan dit blokje denken. Lol


Geef een reactie

Categorieën

