Gepost door: prretje | september 26, 2012

Bankzitter

Voor een beweeglijk type als ik dat bovendien graag naar buiten gaat, is een zitverplichting geen pretje. Nu ik door mijn blessure behoorlijk bankgebonden ben, golft er een stroom van onrust door mijn lijf. Natuurlijk heb ik m’n boek binnen handbereik, staat mijn laptop open op de grond en kan ik wordfeuden tot in het oneindige maar ik hou gewoon een berg energie over. Ergens moet ik een nieuwe uitdaging zien aan te boren die in zittende positie is uit te voeren.

Op mijn werk word ik omringd door een regiment aan handenarbeidverrichtende mensen en het is geen bijzonderheid als de koffiepauze gebruikt wordt om de nieuwe trends uit te wisselen op het gebied van naaien, breien, haken en quilts maken. Samen met een andere collega die net zo’n kluns is als ik als het gaat om crea-bea-dingen, kan ik met verbijstering kijken naar de zelfgemaakte spreien, hesjes, pannenlappen, mutsjes, omslagdoeken, sjaals en meer die getoond worden. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik, samen met die andere collega, ook regelmatig de draak steek met dit gefreubel. We hebben er een soort sport van gemaakt om elkaar op de hoogte te houden van de boekjes die verschijnen over weer een nieuwe, curieuze handwerkmanie en om daar vervolgens smakelijk om te lachen.

Maar ja, denk ik nu, misschien is dit de ultieme gelegenheid om mijn cynisme af te leggen en een hobby voor op de bank te beginnen. Ik pak de info over het laatste door mij niet serieus genomen handwerkboek erbij en lees het met hernieuwde interesse door. ‘Tea time’, heet het boekje en het staat vol met heerlijkheden om van te genieten, maar niet om op te eten. Terwijl langzaam maar zeker de haren mij te berge rijzen, lees ik over het maken van zoetigheden met vilt, papier, lintjes, bloemetjes of kraaltjes. Over cupcakes van vilt, van verschillende groottes, kleuren en met diverse versieringen om op schalen te plaatsen als decoraties van je huis. En dan ook nog allerlei traktatiedoosjes erbij om die nepcupcakes in te doen.

Ik heb er de kracht gewoon niet voor, luidt al snel mijn conclusie. Zelfs als bankzitter ben ik totaal ongeschikt om vilten cupcakes te creëren.
Het is niet anders.
Morgen ga ik met m’n tenen wiebelen. Daar ben ik vast beter in.

Responses

  1. Ik kan mij herinneren dat je wel naar een naaicursus bent geweest, goeie vrouw….

    • Lekker dan Ed, om hier al mijn jeugdzondes openbaar te maken….

  2. ook maar niet vijftig Tinten lezen , ga je ook van wiebelen , alhoewel het na het 3’boek stierlijk gaat vervelen al dat geschrijf over onder boven links rechts ertussen ernaast enz enz hahaha

    • Deel 1 ligt in de buurt maar op een of andere manier trekt het me nog niet erg. Nog maar even zo laten, begrijp ik van jou…

      • ik hou eenmaal meer van boeken zoals Het geluid van de Macht , dat heb ik in 2 dagen uitgelezen , als je nog meer tips hebt voor boeken zoals deze graag .

  3. Wat jammer nou, zo leuk voor Auroor haar keukentje. Wil je toch niet een poging wagen? Probeer anders gebakken eitjes of worstjes, stuk makkelijker (een mevrouw uit Haarlem verkoopt het zelfs online, 4,50 euro voor een vilten gebakken eitje of worteltje),

    • Ank, ga je schoonmoeder voor de gek houden!! 🙂

  4. Ha. Toen ik met m’n gescheurde achillespees kampte zei de arts waar ik in oktober voor keuring moest komen, dat ik tot december niet mocht werken – terwijl ik toen al met m’n been rechtvooruit in het gips op kantoor zat.

    • Nou, ik ben gewoon aan het werk, hoor. Been omhoog en vooruit maar met de geit….

      • maar je hebt toch ook geen gescheurde achillespees ? en op een stoel met wieltjes kom je een heel eind 🙂

  5. Wil je dat boek zondag meenemen? Kan ik even de basistechniekjes voor viltfrobelen bestuderen. Vrees dat ik zelf eitjes, theezakjes en worstjes moet gaan maken voor dat wurm.

  6. Wij zijn weer goed in andere dingen, volleyballen bijvoorbeeld 😉 Hou vol hè, het komt goed, dan kan je weer lekker wiebelen.


Geef een reactie

Categorieën

