Gepost door: prretje | september 5, 2012

Nazomeren

Waarom heb ik verzonnen dat mijn buxushagen nu juist vandaag een kappersbeurt nodig hebben, vraag ik me af terwijl het zweet van m’n voorhoofd gutst. De heggenschaar in m’n hand voelt steeds zwaarder en de groene chaos om me heen wordt steeds groter. Eigenlijk zou ik op zo’n vrije en fraaie nazomerdag in een lagere versnelling moeten rijden, bedenk ik me. Daarom aarzel ik geen minuut als de telefoon gaat. Natuurlijk ga ik mee!

Met m’n schoonmoeder en schoonzusje rij ik naar Wassenaar waar we een heerlijke lunch nuttigen in de tuin van Theepaviljoen De Horsten: boerenwaldkornbrood met Old Amsterdam kaas en honingmosterd voor de familieleden en voor mij geitenkaas, walnoten, gedroogde tomaten en appelstroop op rozijnenbrood.

Een aangename relaxte sfeer, de geur van verse scones in de lucht en bakken vol kleurige tomaatjes.

Teruglopend door de mooie tuin krijgen we ineens zin om nog even bij het nabijgelegen tuincentrum aan te wippen. Op ons gemak lopen we van paarse pluimen naar witte floxen, van heide naar hebe, van viooltjes naar skimmia.

“Ik zou nog wel een nieuwe orchidee willen”, zegt mijn schoonmoeder en een kwartier later staat-ie in ons karretje. “Dan neem ik nog iets wits mee voor in de voortuin”, besluit mijn schoonzus. Zelf hijs ik een flinke pot met een wintergroene plant aan boord. Ons enthousiasme kent geen grenzen tot we met de florabuit bij mijn niet al te ruime autootje staan.

Tsja…, eerst oma maar op de achterbank installeren en haar vervolgens langzaam maar zeker omringen met onze groene aanschaffingen. Met de orchidee tussen de benen gaan we weer vrolijk op huis aan.

Zo’n middag nazomeren doet een mens gewoon goed.

Responses

  1. Schoonmoeder achterin?

    • Met geen tien paarden voorin te krijgen (als er nog iemand anders mee is). Ik probeer het nog elke keer maar zolang ze nog van de achterbank te sjorren is, vindt ze dat dát haar plaats is. Knappe kop die haar daar vanaf brengt.


Geef een reactie

Categorieën

