Gepost door: prretje | september 3, 2012

Stem en win!

De ene verkiezingsstrijd is de andere niet.

Als de hitte van de politieke arena een beetje teveel van het goede wordt, is er altijd nog het alternatief van de NS Publieksprijs, oftewel de grootste publieksprijs voor boeken in Nederland. Met een stemperiode van 1 september tot en met 15 oktober kan iedereen rustig op zijn of haar moment een stem uitbrengen op het ‘Boek van het Jaar 2012’.
Een clubje van bibliothecarissen en boekverkopers heeft het nodige voorwerk gedaan: uit een lijst van de meest populaire boeken van het afgelopen jaar zijn zes nominaties gekozen. Iedereen kan stemmen op een van deze zes boeken of een stem uitbrengen op een eigen favoriet boek (als het maar een oorspronkelijk Nederlandstalig boek is).
Welke boeken de nominaties hebben binnengesleept? Daar komen ze:
De Lance factor door Mart Smeets
En dan nog iets door Paulien Cornelisse
In mijn dromen door Simone van der Vlugt
Noorderlicht door Suzanne Vermeer
Tegenlicht door Esther Verhoef
Tonio door A.F.Th. van der Heijden

Vorig jaar deden ruim 66.000 mensen mee aan deze boekenverkiezing en een van die kiezers ging er met de hoofdprijs vandoor die ook dit jaar weer ter beschikking wordt gesteld. Een prijs die ik zelf dolgraag zou winnen en waar ik stiekem van droom: een jaar lang elke week een bezoekje brengen aan de boekwinkel om een boek ter waarde van 20 euro uit te zoeken en dat vervolgens gratis mee naar huis te nemen.
Om hebberig van te worden.
Om direct te stemmen… en te winnen!

Maar om die droomprijs binnen te halen, is dit stukje misschien niet mijn slimste actie, realiseer ik me net…

Responses

  1. Helaas, ik wilde stemmen, maar toen kwam ik weer eens op zo’n onveilige website… dus toen ging het feest niet door.


Geef een reactie

Categorieën

