Gepost door: prretje | augustus 24, 2012

Plaag

Nog nooit heb ik in augustus al zoveel spinnen in mijn tuin gezien.

“Als jij wilt dat ik dinsdag weer naar school ga, mag je wel eens wat aan die monsters gaan doen want zó ga ik echt m’n fiets niet uit de schuur halen”, mekkert mijn zoon al de hele week. Omdat ik zolangzamerhand héél erg graag wil dat-ie weer naar school gaat, ben ik een paar dagen geleden met een spinnenverwijderingsactie begonnen. Het helpt geen bal. Wat ik vóór mij weghaal, weeft zich achter mij weer in elkaar.
Een spinnendeskundige komt met de volgende verklaring over deze plaag: “De omstandigheden zijn momenteel erg gunstig voor spinnen. Er zijn erg veel insecten en spinnen eten die, waardoor ze goed kunnen groeien en zich kunnen handhaven.”

Lekker dan, daar ben ik voorlopig nog wel even zoet mee. Ik begin het gevoel te krijgen dat ik zelf ook in een spinnenweb ben gevangen.

Geef een reactie

Categorieën

