Gepost door: prretje | augustus 23, 2012

Groothoek

Een werkdag waar ik een zwaar hoofd aan overhield.

Wat heb ik dan een mazzel dat ik vlak bij zee woon. Voor het eerst schroef ik de 10-20 mm supergroothoeklens op m’n camera en loop het duin in.

Lekker een beetje rommelen, zand in m’n schoenen en bijna een zeikie als ik me laat verrassen door de golven.

Als ik na anderhalf uur thuiskom, is mijn hoofd weer licht. En mijn vizier breed. Maar dat krijg je met zo’n groothoeklens.

Responses

  1. Groothoeklenzen zijn geweldig. Ik ben nooit een fan geweest van telelenzen, omdat die je foto’s geven van dingen zoals je die zelf helemaal niet hebt gezien. Een beetje fake dus. Maar groothoeklenzen zijn veel meer point of view. Daarom is die GoPro die ik nu heb zo leuk, die kan je instellen van beperkt groothoek tot fish eye. De middelste plaat is adembenemend.

    Iets anders: jammer dat wij in de illegaliteit zijn beland. En met ons de meeste andere bloggers ook en vrijwel alle websites, alles dankzij een nieuwe wet die bijna ongemerkt in juni jongsleden van kracht is geworden in Nederland dankzij PvdA, D66 en PVV. Jij had mij toestemming moeten vragen, of mijn bezoek hier wel in de statistieken opgenomen mag worden. En ik ook iedereen. En je mag geen foto’s meer linken vanuit Flickr of Picassaweb, of je eigen fimpjes die je op Youtube hebt gezet – zonder dat je al je bezoekers ook daar toestemming voor vraagt. Want cookies mogen niet meer ongevraagd in browsers worden geplaatst. We zien elkaar wel in de gevangenis.


Geef een reactie

Categorieën

