Gepost door: prretje | augustus 22, 2012

Winderige Kaag

In de afgelopen jaren is het een vast uitstapje geworden.

Aan het eind van de zomer en vóór de herfst in de lucht hangt zoeken we, met een kleine familiedelegatie, het pontje op dat vanuit Buitenkaag over de ringvaart naar het dorp De Kaag koerst. Slechts enkele ogenblikken varen en daarna is het altijd prettig vertoeven op dit buitendijks land met z’n sfeervolle plekjes.

Een kort loopje, een kopje koffie of een icetea en een kabbelend gesprek. Dit keer wel achter het glas want er staat een echt zeilwindje op het water.

Als de zon het steeds meer dreigt te verliezen, wandelen we op ons gemak terug.
“Hé, wil je soms m’n bootje kopen?”, vraagt een in de tuin werkende man. “Hij kost maar 7000 euro”.
“Nou, nee”, antwoord ik gedecideerd.
“Ook niet als jij ‘m voor 1000 euro minder krijgt?”, is gelijk de reactie.
Als ik opnieuw feestelijk bedank, lacht hij en schoffelt vrolijk verder.

Wat ik wel graag aanvaard is het aanbod om een foto te maken van mijn schoonmama en mij: ‘The lady’s in the white jackets’.

Responses

  1. Afgelopen zaterdag toevallig de pontjesroute gefietst, met het pontje van Kaageiland naar Oud Ade (vaart alleen ’s zomers) en dan verder die wirwar van veendorpen door die ik nooit uit elkaar kan houden.

  2. Vorige week met m’n moeder en zuster bij Het Kompas gezeten!


Geef een reactie

Categorieën

