Gepost door: prretje | augustus 12, 2012

Flower Parade

Het zal ongetwijfeld iets met marketing en een internationaal tintje te maken hebben dat het Rijnsburgse bloemencorso nu officieel Flower Parade Rijnsburg heet.

De toeschouwers van de 67e editie van dit bloemenspektakel krijgen echter nog precies hetzelfde voorgeschoteld als toen de naam corso nog in zwang was.

Praalwagens en auto’s met bloemen.

“Ga jij ook even wat plaatjes maken. Je moet kunnen zien dat het druk is en doe ook maar wat details hier en daar”, is de opdracht waarmee ik op pad ben gestuurd.

Rijen dik staan de mensen op de Boulevard in Katwijk. Slim om, als je iets te melden hebt, een paar flyermeisjes in te schakelen.

Het thema van de bloementocht, die van Rijnsburg door Katwijk naar Noordwijk trekt, is dit jaar ‘Ik hou van…’. Aanleiding voor een club vriendinnen om de toekomstige bruid van Martin bij haar vrijgezellenfeestje een stuk mee te laten lopen in de stoet.

Je hebt muzikanten die zich de blaren op de voeten lopen maar je hebt ook luxe sfeermakers die zich gewoon laten rijden.

Omroep Max is ook van de partij. Als ik het zo bekijk, verkeren ze bij deze nieuwe zendgemachtigde nog in een behoorlijke identiteitscrisis over wie hun doelgroep nou zou moeten zijn.

Of deze klederdrachtkar meerijdt om te showen dat er toch altijd ‘iets oubolligs’ aan zo’n optocht kleeft, weet ik niet zeker.

Figuranten zorgen in ieder geval voor de humoristische noot.

En als een van de laatste autootjes de bloemengroet aan het massaal opgekomen publiek brengt,

is dit stel allang afgehaakt, Flower Parade of niet.

Responses

  1. Dankjewel Irene, voor deze geweldige reportage!!!!! Kunnen we in het verre Californië toch ook nog een beetje van het corso genieten!!! Mooie foto’s hoor!!

  2. Kijk, dáár doe ik ’t voor 🙂
    Lachen Nel, zit je lekker in het verre Amerika een heel eind van dat bloemencorso af en krijg je ‘m zo alsnog voorgeschoteld.
    Ik realiseer me wel ineens dat we allebei weer aan het ‘vloeken’ zijn, je hebt een beetje op afstand meegenoten van de Flower Parade. Ja, ik kan ’t ook niet helpen….

    Heel veel plezier nog met elkaar in de V.S. Enjoy!
    Groetjes,
    Irene


Geef een reactie

Categorieën

