Gepost door: prretje | augustus 9, 2012

Temperatuurregelaar

Mijn dochter zit in Parijs en komt morgen terug. Omdat het in haar flat zo warm kan worden, ging ik vanavond even ‘luchten’ bij haar. Geen overbodige luxe want de temperatuurmeter, die altijd op haar bureau staat, wijst 30,5 graden aan.

Snel gooi ik haar ramen open en als ik een kwartier later hoopvol de meter check, blijkt dat deze is gestegen naar 30,8 graden. Tsja, vind je het dan gek dat ik ramen ben gaan zemen, de badkamer heb uitgesopt, de vloer heb gedweild, het bureau heb gestoft, de gootsteen heb doen blinken en meer van die dingen?

Na drie uur huisvlijt met de Olympische Spelen op de achtergrond, heb ik mijn persoonlijke medaille binnen: 25,4 graden. Maar net zoals het effect van schoonmaken maar tijdelijk is, ben ik bang dat als mijn dochter morgen haar deur openzwaait ze binnen no time op haar meter kijkt en verzucht: “Pfff, wat is het hier warm!”

En laat nu niemand aan me vragen waarom ik het dan heb gedaan want bij voorbaat kan ik al verklappen dat ik daar geen antwoord op heb.

Responses

  1. Nou, dit is echt een lachwekkend verhaal. Alsof je bij de slotzin alsnog een zonnesteek hebt opgelopen;-) Misschien een automatische zonwering of airco aanbrengen, die al het werk overneemt als je dochter van huis is.

    • Ha Leendert,

      Je hebt ’t door: mijn verhaal is een beetje zonnestekerig.
      Eigenlijk is die temperatuurtoestand iets dat ik als smoesje gebruik om die studentenflat weer lekker even spik en span te maken zodat m’n dochter daar voorlopig geen omkijken naar heeft. Maar als ik dat zeg, krijg ik altijd commentaar. Zo van: ‘Kan ze dat zelf niet doen? Is er iets mis met d’r handen?’ Natuurlijk kan ze het zelf doen maar ik vind ’t gewoon leuk om af en toe een beetje te helpen…. en dát doet een automatische zonwering of airco niet.

      Feit blijft wel dat de temperatuur daar enorm kan oplopen. Luxaflex dicht helpt niet, ramen open ’s avonds laat levert wolken insecten op (en muggenstress bij de student) dus er wordt nu aan een horoplossing gedacht…

      Het blijft een zonnestekerig verhaal, ik geef ’t toe.

  2. haha Moeders doen dat toch Irene, we weten allemaal dat ze het zelf kunnen en dat er niks aan hun handen mankeert , maar het is zo lekker om iets voor ze te doen

  3. Moeders (en vaders ook!) kunnen het niet laten. Ik herken het helemaal. Afgelopen week tijdens vakantie dochter en kleinkinderen ook zo het e.e.a. onder handen genomen, samen met manlief. Geeft gewoon een goed gevoel, eigenlijk doe je het gewoon voor jezelf,

    • Daar heb je misschien wel een waar punt. Nou ja, zolang egoïstische trekjes zo verhuld kunnen worden, wordt de wereld (en onze kinderen in ieder geval) er niet slechter van.

      Met groet!


Geef een reactie

Categorieën

