Gepost door: prretje | juli 29, 2012

Pad

Voordat ik het door heb, ontsnapt er een ijselijke kreet uit m’n mond.

Na drie weken vakantie val ik altijd een beetje in een gat: een after-vakantie-gat.
Los van alles, groeiend in een zwervend bestaan, elke dag iets nieuws om te ontdekken en dan ineens ben je je tijdelijke huis weer aan het leegruimen en schoonmaken, verdaag je in een enorme wasoperatie met strijkcomplicaties en kom je terecht in een tuin met neigingen tot oerwoudvorming.

“Ahhhhhh!”

Vanmiddag heb ik gelegenheid om een uurtje aan de gang te gaan in de jungle achter m’n huis. In het wilde weg grijp ik wat los, bruinkleurig afval bij elkaar en mik ’t in de groene bak. Bij de derde greep in de aarde, gebeurt het. Het broze, kruimelige hoopje bladeren dat ik denk op te pakken, voelt raar zwaar en begint spontaan te bewegen.

“Ahhhhhh!”

Met een gil van afschuw laat ik het monster uit m’n hand vallen en probeer mijn hartslag weer in balans te krijgen. Een bruuske manier om me duidelijk te maken dat het tijd wordt om uit m’n vakantiegat te kruipen?

Oké dan, ik ben wakker. Morgen weer aan het werk.

Responses

  1. Voor dit soort situaties heb je een zwabber en een blokboek Geneeskunde…. 😛

    • Haha, veel te klein! Ik heb het ‘monster’ op het blik geveegd, met de stoffer zachtjes in bedwang gehouden en naar de sloot getransporteerd. Over echte helden gesproken…

  2. Dat dat beest nog netjes voor de foto bleef zitten na jouw gekrijs… ik ga even googelen of padden doof zijn : )

    • Als-ie ’t nog niet was, dan vrees ik dat-ie nu aan een gehoorapparaat zal moeten: ’t is niet anders…

  3. Dan liever een iPad…

    • Ben ik helemaal met je eens, dan hoor je me niet 🙂


Geef een reactie

Categorieën

