Gepost door: prretje | juli 25, 2012

Adjø

Woensdag 25 juli, Mandal

Onze laatste dag in Noorwegen wordt onze eerste dag zonder enige vorm van regen.

Een afscheidscadeautje dat we dankbaar aanvaarden. Op slippertjes, in een korte broek, zonder jas of vest en geheel parapluloos. Lekker hoor en goed om de meertjes in onze wandelschoenen te doen opdrogen.

We lummelen wat aan in het zonnetje en maken nog een kort tochtje door het mooie Marnardal waar de kans om elanden te ontmoeten altijd aanwezig is.

Hoe ik ook speur, ze laten zich niet zien vandaag. Wél valt m’n oog op een lieflijk kerkje.

Met een dodenakker vanwaar het uitzicht niet beroerd is.

Een boerderijtje in een vruchtbare vallei. Alsof het altijd zo was.
Het is maar goed dat het geen drie weken mooi weer was, realiseer ik me. Ik was me vast te buiten gegaan aan allerlei lyrische en romantische beschrijvingen die mateloos zouden gaan irriteren.

Genoeg geweest. Noorwegen zit in m’n hart. Morgen om vijf uur op, om acht uur vertrekt de boot van Kristiansand naar Hirtshals en dan nog twee dagen rijden.
Als ik het mag zeggen: Adjø!

Responses

  1. Het gekke is, dit ziet er precies uit als het noordoosten van Noord Amerika. Dat had ik mij nooit gerealiseerd. Alleen struikel je daar over de elanden (en beren) – http://www.flickr.com/photos/mazdamiata/488896077/in/set-72157627669932618

  2. Een geweldige vakantie geweest denk ik zo, ondanks jet weer. Goede thuisreis. Hier schijnt de zon…nog wel 😉

  3. Aan alle mooie liedjes komen een einde.

  4. Goede en voorspoedige reis naar huis.
    Dank voor de prachtige reisverhalen.
    Wij hebben genoten.
    Grote groet,
    Rijk en Ria van Eck.


Geef een reactie

Categorieën

