Gepost door: prretje | juli 8, 2012

Noorse Fantasy

Zaterdag 7 juli, Rødberg

“Het schijnt een land van water en steen te zijn”, merkte mijn zoon wijsneuzig op bij de eerste blik die hij op Noorwegen richtte. “Tenminste, dat heb ik van Sanne uit mijn klas en die kan ’t weten want zij is er een paar jaar geleden geweest.”

Met spijt in het hart moet hij na twintig uur de luxe hut van de drijvende flat met de naam ‘Color Fantasy’ verlaten. Alles aan boord van het 224 meter lange schip met 15 dekken beviel hem. De chique ‘winkelstraat’ met boetiekjes en een tax free supermarkt, het sun deck met een speciale landingsplaats voor de helikopter, het Grand Buffet met allerlei Scandinavische specialiteiten en internationale hapjes maar bovenaan zijn lijstje ‘toppers op de boot’ stond met stip hut 9100. Met een minibar, een heerlijk zacht bed met uitzicht via een patrijspoort van zeker 1.50 meter doorsnee op allerlei verre eilandjes met ‘geinige huisjes’ en een stopcontact voor zijn laptop.

Na een overnachting in Noord-Duitsland en een overtocht van Kiel naar Oslo is onze kennismaking met Noorwegen een feit. Drie weken rondtoeren door dit land van de fjorden maar vooral op zoek naar ontspanning in fabelachtig natuurschoon.

Het gematigd regenklimaat waar wij ons op hebben ingesteld, doet zich gelijk gelden. “Wat is het hier prachtig”, verzuchten wij tijdens onze tocht door het Numedal, richting Rødberg. “Moet je nagaan hoe ‘t er hier uitziet met een zonnetje”.

Voorlopig zien we boven het meer bij Camping Fjordgløtt, waar we op het laagste terras aan het water een ‘muiterplekkie’ vinden, nog mooie mistflarden hangen.
“Lekker hoor”, verzucht mijn zoon als hij zich met z’n laptop geïnstalleerd heeft op z’n caravanbed. “Weer een geweldig uitzicht en ik denk dat Sanne gelijk heeft: Noorwegen is een land van water en steen.”

We gaan het meemaken.

Responses

  1. Ach noorwegen doet er gewoon wat langer over om de zonnestralen te krijgen, maar het is er mooi!!! Geniet ervan,dan genieten wij mee.
    Groet Sophie

    • De eerste zonnestralen gezien en zelfs zonder is het hier al prachtig. Ik weet niet of het lukt regelmatig een stukkie te posten maar ik ga het zeker proberen. Met groet!

  2. Drie weken? Hoe hou je dat vol? Maar: fijne vakantie!

    • Leuke dingen doen en nieuwe dingen zien: geen kunst om dát vol te houden.

  3. De 4 elementen: Water, aarde, vuur en lucht.
    Volgens mij heeft Noorwegen het allemaal. Geniet !!

  4. O heerlijk Irene we zijn op de Noordkaap geweest en dat was zo bijzonder , we hebben 10.000 kilometer gereden door noorwegen en allemaal op binnewegen , Noorwegen is zo mooi wat natuur betreft, bij elk fjord riep ik O deze is nog mooier haha. Geniet van jullie vakantie en ik verheug me zeer op je mooie foto’s en reis verslagen.Groeten aan Dick en je zoon.X

    • Zo’n eind kom ik dit keer zeker niet, Elly. Ik denk dat Bergen zo’n beetje het hoogste wordt, vooral rustig aan maar. Het is hier overal prachtig dus genieten wordt geen probleem.

  5. Ziet er geweldig uit! Een heel fijne vakantie! X


Geef een reactie

Categorieën

