Gepost door: prretje | juni 18, 2012

Anti-helden

Ik hoef niet heel hard te draaien aan mijn knop der verbeelding om te snappen dat mensen, die afgelopen donderdag uit Amsterdam vertrokken om met de zogenaamde Oranje Trophy na 2900 km doodmoe in Charkov te arriveren, de neiging misschien niet kunnen onderdrukken om negatieve benamingen aan ‘onze voetbaljongens’ toe te kennen, zoals daar zijn: verwende eikels, individualistische ego’s, over het paard getilde vedettes, zakkenvullers, proleten, tattooboys, ijdele hedonisten, volgevreten miljonairs, ongeinspireerde chagrijnen, uitgebluste zelfoverschatters.

Overigens blijf ik wel eindeloos lang aan diezelfde knop draaien als ik me moet voorstellen dat er überhaupt mensen zijn die afgelopen donderdag vrijwillig uit Amsterdam zijn vertrokken om met de zogenaamde Oranje Trophy na 2900 km doodmoe in Charkov te arriveren en … die nu weer op de terugreis zijn.

Responses

  1. ik hoef helemaal niet aan mijn knop te draaien, we weten toch al jaren dat dit soort figuren er zijn. Doodmoe arriveren, tja dat doe je jezelf toch echt zelf aan. Ik ben na 290 kilometer al moe, maar daar ben ik dan ook ambtenaar voor.
    Ik heb er dan ook totaal geen medelijden mee, of het moet zijn dat ik me afvraag waarom iemand dit op vrijillige basis doet. Waarschijnlijk volgen ze gewoon hun hart en daar heb ik dan weer wel respect voor.
    ach ja, moet ik weer dat liedje van Corrie Konings citeren?

    • Jaja, zit ik weer hardop te lachen om jouw reactie. Wat heb jij toch met die Corrie Konings? Als je ooit het tijdelijke met het eeuwige zou verwisselen (en serieus: ik hoop dat dat nog heeeeeel lang duurt), moet je zeker instructies achterlaten voor je grafschrift: Leven en laten leven. Ik vind ‘m wel komisch en bij je passen eigenlijk….


Geef een reactie

Categorieën

