Gepost door: prretje | juni 11, 2012

Haalt ze ’t of haalt ze ’t niet?

“Dat gaan jullie nooit halen”, gilde de een. “Straks moeten we jullie met de ambulance uit het duin laten halen”, voorspelde de ander met een naar vals nijgende glimlach.

Maandagochtend in de kantine. Na de nodige verhitte voetbalpraatjes, draaide het gesprek ineens naar de aanstaande Kippenloop, de jaarlijkse wandeltocht in en om Katwijk en waarvan de opbrengst bestemd is voor KiKa en KWF Kankerbestrijding. Komende zaterdag staat-ie weer op het programma. Met een vrouw of tien liepen we de afgelopen edities een afstand van 15 kilometer maar nu zijn er een paar thrillseekers die zich hebben afgescheiden en de 25 kilometer willen lopen. Waaronder ik.

Geen enkele keer geoefend maar op goede wil moet dat toch te doen zijn, had ik zo gedacht. “Dat gaat ‘m dus niet worden, 25 kilometer is héél ver”, was de duidelijk pessimistische boodschap die ik vanochtend bij de koffie meekreeg. En alsof dat nog niet genoeg was: “Weet je al wat de weersvoorspelling voor zaterdag is? Nou, 90% kans op regen en als cijfer een 4. Dan is het extra zwaar, dus of je het gaat halen…?”

Tsja, trainen heeft nu geen zin meer. Om toch nog enige voorbereidingsdrift te tonen, kocht ik in m’n lunchpauze een regencape van nog geen 8 euro. Daarmee moet die pluimvee-race zaterdag toch te redden zijn, dacht ik hoopvol. Maar daar werd ook anders over gedacht: “Die cape zal wel snel doorgelekt zijn maar wat maakt het ook uit. Je moet maar denken dat er altijd meer regen náást je dan óp je valt.”

Wie er nog iemand kent met een flesje peptalk, is bij deze uitgenodigd dat met spoed aan mij te melden.

Responses

  1. jij kan dat hoor Irene het zal niet makkelijk zijn maar ik denk niet dat je je laat kisten door de regen oid , Succes!!

  2. Het is wel erg veel maar je bent een enorme doorzetter en sterk. Dus ik denk dat je het wel kan, als je geen blaren gaat krijgen. Je weet maar nooit met regen. Regen….. O wat lijkt mij dat heerlijk, zo’n zware regenbui van een uur of drie. Zullen we ruilen? De laatste bui viel hier op 4 april. Ja, je gaat het wel redden, je bent tenslotte een stuk jonger dan ik! Sterkte, toegewenst vanuit Spanje.

  3. Tuurlijk ga jij dat halen Irene!!! Wie denkt er nu verstand van weersvoorspellingen te hebben???? Op maandag al weten dat er zaterdag veel regen gaat vallen????? ONZIN!!!!!! Als jij zaterdagochtend opstaat (wel een beetje op tijd natuurlijk) schijnt er voor jou een zonnetje!!!! Heel veel succes al vast!!!

  4. Na het afgelopen jaar moet dit een peuleschilletje voor je zijn. Dus tuurlijk ga je het halen.

  5. Volgens de gedachtengang van “the Secret” , je hebt het al gehaald….gefeliciteerd!

  6. Je weet wat sommige mensen over “lopen” zeggen?

    Het is heel erg slecht voor je zolen, die slijten er van!

  7. Hoi Irene,

    Wandeltechnisch gezien is 25 kilometer een afstand die het lichaam van nature per dag kan lopen. Als je zonder problemen15 kilometer loopt zijn die 25 dus makkelijk te doen.
    En de echte tip: luister nooit naar hysterische adviezen, vooral als ze je klein proberen te houden.

    Succes met de wandeling en geweldig dat je je tijd geeft voor een goed doel.

    Met groeten Ton

  8. Hoi Irene,
    Tuurlijk ga jij dat halen, geen twijfel mogelijk(al moet je kruipen, jij laat je niet kennen,ha,ha) en slecht weer?? Voig jaar met de kippenloop, toen was het pas echt slecht weer, slechter kan het haast niet worden! Zelf hou ik het toch bij 15. Succes he! 🙂

  9. Voor zondag 10 juni werd voor de Ladies Run in Rotterdam ook slecht weer voorspelt, mijn dochter en een aantal vriendinnen liepen de race voor het eerst en het was stralend weer en het was een fantastische middag voor ze.

  10. Irene heel veel succes en natuurlijk haal je het. Doe het rustig aan en geniet gewoon van de omgeving dan loop je zonder te merken hoe ver het was.
    Liefs en groeten van Henk en Riet.

  11. Tuurlijk ga jij het halen. Een jaar of 5 geleden deed ik het voor het eerst (ongetraind) en dat lukte ook. Beetje spierpijn, maar dan heb je ook het gevoel iets gepresteerd te hebben. 15 km is voor ons toch gewoon een wandelingetje??

  12. Mensen, allemaal ontzettend bedankt voor jullie aanmoedigingen.
    Natuurlijk ga ik het halen! En als ik na 25 kilometer mijn roos krijg overhandigd, weet ik maar wat goed aan wie ik m’n bloem ga brengen… Alleen daarom al.

  13. De Elfstedentocht is een stuk langer. Gewoon nooit opgeven, dan kom je er altijd!


Geef een reactie

Categorieën

