Gepost door: prretje | juni 2, 2012

Rondje duin

Een luie zaterdagmorgen. Na de kranten en de koffie zag ik ineens mooie wolkenpartijen in de lucht en wilde ik naar buiten.

“Tot zo!”

Naar de duinrooswandeling door het gebied Berkheide, tussen Katwijk en Wassenaar. Nog geen complete velden met crèmekleurige roosjes maar wel overal van die duidelijk herkenbare witte plukjes tussen het lage groen.

En veel hoger, maar ook wit: de bloeiende vlier (en geen meidoorn; met dank aan Henk en Riet).

Nog even het hoogste punt van Hollands Duin beklommen, uitzichtpunt Vlaggeduin, voor een blik op Katwijk.

Op de terugweg kwam ik nog een rare snuiter tegen. Ik ging deemoedig voor ‘m door de knieën maar hij weigerde zich bekend te maken. Iemand enig idee wie deze vreemdeling is?

Responses

  1. Hallo Irene.
    Volgens ons is de meidoorn een vlier en de vreemde snuiter een walstrobremraap. Helemaal zeker zijn we daar niet van en Edwin zit in Teruel met de fietsclub dus die kan niet reageren. Wat een mooie overzicht foto is de foto van Katwijk.
    Hartelijke groeten van Henk en Riet..

    • Wat goed van jullie! Kijk, daar hoopte ik al op en ik geloof het direct: jullie zijn de deskundigen!
      De walstrobremraap??? Echt nooit van gehoord. Zo zie je maar: niet alleen jullie maar ik heb ook veel profijt van jullie i-Pad.

      Fijn weekend en groet uit Katwijk,
      Irene

      • Mooi blog over mijn favorite duingebied! Mijn ouders hebben het goed. Het is walstrobremraap, een plant zonder bladgroen die parasiteert op het walstro. Zo is er ook nog bitterkruidbnremraap en die parasiteert op het ……..


Geef een reactie

Categorieën

