Gepost door: prretje | juni 1, 2012

Licht

“Aan jouw blog te lezen, geniet jij ook volop van de zomer en het leven.”

Deze zin las ik van de week in een mailtje dat ik ontving van een vriend.
En zó raar, even had ik de neiging om te antwoorden dat het heus wel meeviel met dat genieten. Tot ik me realiseerde dat het gewoon waar was wat hij schreef en zeker geen reden voor een soort verontschuldigende beweging. Ondanks dat ik de zwaarte van het bestaan in allerlei gedaanten en vormen om me heen zie, herken en er aandacht voor heb, zijn mijn eigen voetstappen momenteel licht.

Licht als een veertje. En ik geniet ervan omdat ik weet dat zo’n veertje zomaar onverwachts en hard kan landen.

Responses

  1. En zo is het. Mooie foto trouwens.

  2. helemaal waar , ons veertje kwam vandaag een jaar geleden met een rot klap naar beneden

    • Ik moest al aan je denken, Elly. De preciese datum wist ik niet maar ik vermoedde al dat het rond deze tijd was. Een heel zwaar jaar voor jullie allemaal, da’s wel erg duidelijk. Maar gelukkig ook met een lief, klein lichtpuntje…

      Lieve groet!
      Irene

  3. Soms (heel soms) is het leven ‘zo licht, alsof je op rozen loopt.’ Heb ik eens iemand horen zeggen, en ik vond het een mooie uitdrukking.

    • Ja, vind ik ook mooi. Ervan uitgaande dat het rozen zonder doorns zijn…

      • Ja, alsof je zweeft (da’s mijn interpretatie dan).


Geef een reactie

Categorieën

