Gepost door: prretje | mei 29, 2012

Hulpmiddel

Roofvogelogen heb ik.

Alleen als ik op mijn beeldscherm tuur, of de krant lees, of een wordfeudje maak, of in bed met mijn boek wegsoezel, of de kleine lettertjes op een pak moet ontcijferen, dan heb ik soms een heel klein beetje hulp nodig.
Ik zoek me de laatste dagen ongelukkig naar die hulp. Als ik ‘m boven nodig heb, ligt-ie beneden. Als die in de ene tas moet zitten, slingert-ie nog rond in een andere. Als ik ‘m op mijn werk wil opzetten, ligt-ie nog thuis. En als de zon schijnt, grijp ik ook weer mis. Wat een gedoe allemaal!
Ik heb mezelf een sterkte aangemeten van 1,5 dus dat stelt niet veel voor. Zodra ik leesvoer op voldoende afstand houd, gaat het ook prima maar niet in alle gevallen is dat even handig. Daarom toog ik vandaag naar de Hema en schafte vijf attributen aan: voor op m’n bureau, voor op de eettafel, voor in m’n tas, voor naast m’n bed. En één op sterkte voor de zon.

Niemand hoeft voorlopig te zeggen dat ik m’n bril moet opzetten om m’n bril te zoeken. Ik heb tenslotte haviksogen.

Responses

  1. Goh…waarom moeten die hulpstukken voor de mincategorie dan in vergelijking zoveel duurder zijn (en dan zwijg ik maar over de multifocalen)? Waanzin!

    • Volgens mij kost elk brilletje daar 5 euro, of het nu min of plus is. Van multifocalen heb ik geen verstand, Tim. Want voor als je ’t nog niet wist: ik heb gewoon fantastische ogen…. 🙂

      • O ja, ik zie het. Mooie blauwe!

  2. O ja, je zou er zo maar in kunnen verdrinken.

  3. He,b ik ook gedaan en bevalt prima! Overal hier in huis ligt wel een (goedkoop) leesbrilletje van me, ik hoef nooit te zoeken of (zo tuttig!) naar mijn koordje te grijpen…

    • Precies! Zo’n brilletje aan een touwtje gaat mij ook mijlen te ver. En als je dan ook nog bibliothecaris van beroep bent, dan heb je helemaal een tuttigheidsprobleem. Dit bevalt me meer dan uitstekend…


Geef een reactie

Categorieën

