Gepost door: prretje | mei 27, 2012

Verslaafd

Voordat de strandgangers uitrukten om hun bleke buiken rood te laten verbranden, liep ik al door het Coepelduin naar Noordwijk. Ondanks het vroege tijdstip, was de zon al in een Spaanse bui en scheen uitbundig op alles dat groeit en bloeit.

Op de duinroosjes, schattig in hun roze en witte jurkjes.

Op de bladeren en hangende bloemetjes van de Salomonszegel.

Op een paar mini-duinviooltjes.

Via het strand liep ik weer op huis aan voor een bakkie koffie.

“Dat je dat leuk vindt om vrijwillig zo vroeg je bed uit te gaan”, mompelde mijn zoon toen ik hem een paar uur later vertelde over mijn ochtendwandeling. Ik lachte hem lief toe en liet maar achterwege om te zeggen dat ik met gemak verslaafd zou kunnen worden aan zo’n morgenloopje.

Drugs in de vorm van duinbloemetjes: over dat op de loer liggende gevaar hebben ze ‘m op school vast nooit ingelicht.

Responses

  1. Mooi Irene! Ik wist niet dat de duinroosjes al zo massaal zouden bloeien. Die zijn toch wel heel bijzonder voor de Coepelduynen en Berkheide. Nou ja, het ook al weer de 28ste, dus het kan best. Natuurlijk gaan volgende week ook de orchideeën in de Coepelduynen bloeien (Hondskruid) maar helaas is het gebied nu afgesloten vanwege het broedseizoen. (als er niets veranderd is) Ik zal nadenken over een volgende opdracht.

  2. Mooi, al die bloempjes! Een feest om naar te kijken. Maar hoe komen al die witte krassen op de onderste foto? Ze zijn toch digitaal?

    • Duhhh, Leendert. Dat zijn luchtveren, van vliegtuigen. Daarom heb ik juist die foto gemaakt: al die mensen op weg naar ergens toe.

      Of wist je ’t stiekem toch al, en zit ik hier weer iets te verklaren dat je natuurlijk allang gezien had…. ?
      Het is goed dat je het verhaal van mij bij de Zwitserse Garde in Rome niet kent…, anders zou je me altijd voor de gek houden 🙂

      • Dat je daarom juist die foto had gemaakt, dat had ik helemaal niet door. Dat is echt een doordenkertje. En dat van die krassen was natuurlijk een grapje. Want die foto’s zijn toch digitaal, of niet?

        En dat verhaal van de Zwitserse Garde wacht natuurlijk op publicatie. Die opmerking maakt alleen maar nieuwsgierig.


Geef een reactie

Categorieën

