Gepost door: prretje | mei 23, 2012

Sad songs

Op de eerste zwoele avond van dit jaar, een avond waarop het file varen was in de Amsterdamse grachten, trad de Zweedse singer-songwriter Anna Ternheim op in De Duif, de kerk die vooral bekend werd vanwege zijn voorganger Jos Brink.

“I think, I have two happy songs”, zei Anna. Ze vertelde dat ze onlangs in Amerika was geweest en dat haar gevraagd werd een aantal van haar nummers te laten horen. “Sad songs, very sad songs”, was het commentaar geweest. “It’s true”, gaf Anna toe, “my songs are so sad that they make you happy.”

En toen wist ik dat ik bij het goede concert zat.

Hier zo’n sad song van Anna Ternheim waar ik heel gelukkig van werd.

Responses

  1. Inderdaad een heel mooie song Irene. Ook de melodi is erg mooi.
    Groetjes van Henk en Riet.

    • Hé Henk en Riet,

      Wat is het toch geweldig dat ik nu een reactie van jullie kan krijgen: daar moet je dan rond de 80 voor worden!
      Ik ben vereerd dat jullie mijn mooie, verdrietige liedje kunnen waarderen. Uitgevoerd in een sfeervolle oude kerk aan de Prinsengracht in Amsterdam: ik heb ervan genoten!
      Doe rustig aan met dit hete weer….

      Lieve groet,
      Irene

  2. Lieve Irene.
    We vinden het ook heel fijn om de blogs van mensen die we kennen te volgen. Het leuke is dat we van hun doen en laten en hun wederwaardigheden op de hoogte blijven. Vooral nu we niet meer zo mobiel zijn.
    Liefs van ons beide Henk en Riet.


Geef een reactie

Categorieën

