Gepost door: prretje | mei 13, 2012

Semana de la Madre

Moederdag en ik ben er niet.

Toen ik vanochtend m’n ogen opendeed, was dat de eerste gedachte die bij me opkwam. Een zweempje schuldgevoel bengelde er achteraan. Niet dat mijn twee kinderen nu veel waarde hechten aan het moederdaggebeuren, maar zelf vind ik eigenlijk dat áls je moeder bent, het dan ook wel sympathiek is als je beschikbaar bent op deze naamdag.

Een sms-je van m’n dochter zorgde een uurtje later voor ontspanning: “Lieve mam, gefeliciteerd met Moederdag! Ook al heb je jezelf verbannen, we gaan het nog wel vieren als je terug bent ;). Veel plezier en love you!”

Dat plezier was vandaag niet zo moeilijk te vinden. Aangezien het in de vallei een graadje of 33 in de schaduw was, verkasten we naar Javéa waar een heerlijk zeewindje waaide en de temperatuur met 28 graden in de schaduw beter uit te houden was. Zelfs voor Spanjaarden was deze plotselinge temperatuursverhoging van de afgelopen dagen een verrassing. “Er waait een heuse Saharawind”, wist iemand van de fietsclub te vertellen.

In het gastvrije restaurant Tangó, voorbij de haven, streken we neer en genoten van de Spaanse gerechten en het kabbelen van de zee.

Na het eten liepen we aan het eind van de middag het piertje af. In de buurt van de groene vuurtoren klommen we op de betonnen rand en vleiden ons genoeglijk neer. Schoenen uit, boeken paraat, bootjes varen in en uit, zachte snurkgeluidjes klonken op.

Met m’n gezicht in de zon en mijn haren in de wind dwaalden mijn gedachten als vanzelf af naar mijn twee kinderen. Hoe lief ze zijn. En hoe fijn ik ’t vind dat ze me dit weekje gunnen.

Una semana de la Madre: wat een perfect moederdaggeschenk.

Responses

  1. Ik heb aan je andere lieve kind trouwens overgebracht dat je aan hem denkt. Zijn reactie? “Ja, ik vraag steeds aan papa of ie iets van mama heeft gehoord, maar hij zegt steeds ‘nee’!” :P. Fijn dat je weer een leuke dag hebt gehad, ;). Wij hadden het ook gezellig thuis, maar ik heb ook echt wel zin in donderdag! Papa en ik hebben beneden Boer Zoekt Vrouw gekeken, Steef boven. Dus jouw invloed was nog steeds aanwezig. Al is Steef nog steeds bezig met de vraag: “Wat deed die homo daar? Het is toch zeker geen ‘Boer zoekt man’?!” 😛


Geef een reactie

Categorieën

