Gepost door: prretje | april 30, 2012

Tulpentocht met oranje franje

Als een rondje door de bloembollenvelden fietsen een cliché zou zijn, dan wierp ik dat op deze zonnige koninginnedag achteloos over mijn schouder.

Ik fietste langs velden vol tulpen in de mooist denkbare kleuren, de lucht vervuld van een bedwelmende bloemenodeur.

Overal werd je er als vanzelf aan herinnerd dat dit een dag met een oranje tintje was.

Individuen gingen op in de massa en bewogen in de wind als golven op de oceaan.

O ja, even niet aan gedacht: een koninklijk feestje.

Zelfs de horizon bloosde ervan.

Ook van dichtbij: een plaatje.

En al zullen deze ballonnen de wedstrijd niet winnen, ze waren wel illustratief voor de oranje franje aan deze dag.

 

Responses

  1. De bloemen zijn prachtig, maar ik vind het koningshuis een middeleeuws, volledig gedateerd, niet meer van deze tijd en dus overbodig verschijnsel.

    • Hahaha, ik zal me ook nooit aanmelden voor de Oranjevereniging, hoor maar qua (saamhorigheids-) vrije dagje, genieten er toch veel mensen van. De rest van Europa doet het op 1 mei: Nederland is er gewoon vroeg bij 🙂

  2. Irene, dat konden best wel eens dezelfde tulpen zijn. Het viel me op dat ik deze kleur op Koninginnedag pas voor het eerst zag. Helaas is het nu weer allemaal voorbij. Weer een jaartje wachten…;-)

  3. Ik heb je foto’s gedeeld op mijn facebook pagina voor mijn amerikaanse vrienden. Ik hoop dat het ok is. Bedankt!

    • Hallo Fred,

      Geen enkel probleem, ik voel me juist vereerd. Jammer dat we die heerlijke bloemengeur er niet bij kunnen doen voor je Amerikaanse vrienden 🙂
      Met hartelijke groet!


Geef een reactie

Categorieën

