Gepost door: prretje | april 23, 2012

Plato

Mijn aardappelen lagen al in de pan te dobberen toen mijn blik ineens het slagveld overzag.

Sombere gezichten.
Ouderwetse, traditionele politiek.
Crisis.
Chaos.
Een dramatisch geldprobleem.
Over elkaar buitelende mannen.

In een vlaag van afschuw frommelde ik de krant met schillen in elkaar. Weg met die troep!

Kon ik maar met hetzelfde gemak als waarmee ik deze handel in de groene bak dumpte, uit de grijze bak een aantal mensen tevoorschijn toveren dat, met respect en moed en zonder duister eigenbelang en politieke spelletjes, gaat doen wat er gedaan moet worden.
Want als zo’n stel binnenkort niet ergens boven komt drijven, blijft er niets anders over dan de trieste constatering dat Plato, een paar eeuwen voor Christus, al gelijk had: “Those who are too smart to engage in politics are punished by being governed by those who are dumber.”

Responses

  1. Goed gevonden! Jammer dat die peroxidekop niet op de foto onder je aardappelschillen staat, want als er één is die een einde verdient in jouw riekende groenbak….

  2. Politicus is ook een van de weinige beroepen die geen enkele kwaliteitseisen kent. Je hoeft alleen maar glad en goedgebekt te zijn, vooral het eigenbelang kunnen dienen en geen enkele moeite hebben met liegen en je handen goed voor je ogen kunnen houden! En nou hou ik erover op. Anders ga ik hele lelijke dingen zeggen!.

    • Raar eigenlijk, hè? Je zou haast het INK naar het Binnenhof sturen voor een degelijke auditing. Op het hebben van een visie zou in ieder geval al een minnetje worden gescoord 🙂


Geef een reactie

Categorieën

