Gepost door: prretje | maart 12, 2012

Lente

Zal ik m’n handschoenen nog aan doen?, twijfelde ik vanochtend vroeg toen ik m’n fiets uit de schuur pakte.

Ik liet ze uit en zette koers naar mijn werkplek. Ter hoogte van de binnensluis knipperde ik even met mijn ogen. Want zag ik ’t goed? Op het talud waar normaal de schapen grazen, ontwaarde ik een plotseling gewriemel in het gras. En ja hoor, dichterbij gekomen zag ik allereerst vader gans, als een guard voor Buckingham Palace, met waakzame blik in de rondte gluren. Zijn vrouw daarentegen had alleen maar oog voor haar verse nageslacht dat vrolijk door het groen dartelde. Zeker vijf minuten lang genoot ik mee van dit vertederende gezinsgeluk en zelfs toen kostte me het nog moeite om mezelf los te rukken.

M’n weg vervolgend wist ik één ding zeker: mijn handschoenen gaan nu definitief in de winterstalling. Het is lente!

Responses

  1. Heerlijk hè? Ik heb de mijne ook opgeruimd!
    Mooie foto’s 🙂

  2. De mijne blijven voorlopig nog aan ‘s-morgens, maar ik gaat dan ook met de scooter.
    Ik zal binnenkort maar weer eens op de boot gaan kijken daar hadden we vorig jaar een nest waterkippies op het zwemplateau

    • Waterkippies op het zwemplateau. Zou zomaar de titel van een roman kunnen zijn.


Geef een reactie

Categorieën

