Gepost door: prretje | januari 19, 2012

Origineel?

In een rare opwelling stuurde ik dinsdag m’n foto van de dageraad op naar de redactie. Gewoon, omdat ik ‘m mooi vond en je soms dichtbij huis ook simpel kunt genieten.

Maar omdat ik ook wel een beetje weet hoe het er op de burelen van een dag- of weekblad aan toe gaat, liet ik m’n plaatje vergezeld gaan van een indekkend mailtje. Uit het antwoord van de redacteur bleek wel dat ik het goed had gezien: zonsopgangen én zonsondergangen zijn niet bijster origineel te noemen. Iedereen ziet ze, iedereen fotografeert ze. Nou ja, dacht ik, no big deal. En ik vergat die hele foto.

Logisch dat ik vanavond, toen ik De Katwijksche Post van de mat haalde, gelijk op zoek ging naar ‘mijn paginaatje’ over de Nationale Voorleesdagen. En naar het bericht over de lezing van de schrijfster Jannetje Koelewijn. En naar de leestips. Alles stond er weer keurig in en tevreden bladerde ik nog wat heen en weer.

Tot ik plotseling dat bekende plaatje van die fraaie zonsopkomst zag staan. Voor de zekerheid zochten mijn ogen de naam van de fotograaf. En nee, in de minilettertjes stond niet één van die 22 andere namen te lezen maar gewoon lekker een keertje de mijne.

Responses

  1. En terecht! Mooie plaat, zus! En die zure redacteur van de KP moest uiteindelijk toch bekennen dat als er minstens 23 mensen op hun weg de dag in, halt houden, op een rijtje gaan staan en hun fototoestel ter hand nemen om de zonsopgang vast te leggen, er toch sprake moet zijn van iets bijzonders. Collectief genieten! Delen! Daar is zeker weer iets fout mee…

    • Nee jo, het was een grapje. De redacteur van De Katwijksche Post is nooit zuur, wel een beetje veel eigenwijs maar da’s een ander verhaal. Hij hield me weer eens voor de jeweetwel en je zus trapte daar, zoals je ongetwijfeld herkent, weer eens met open ogen in. Hij plaatste m’n plaatje en die 22 anderen bestaan waarschijnlijk geeneens 🙂

  2. En je had de foto van de presentatie van “Molen- en Merentocht” ook al geleverd. Je krijgt er zo een tweede “beroep” bij….


Geef een reactie

Categorieën

