Gepost door: prretje | januari 12, 2012

Brullen als een leeuw

Vlak voor ik vanochtend bij de bieb arriveerde, stuurde ik mijn rijwiel de stoep op om bij de fietsenkelder van ons gebouw te geraken.

Uit tegenovergestelde richting kwam een jongen van een jaar of negen à tien op zijn fiets aan. Ik zag ‘m en zorgde ervoor keurig aan de kant te gaan. Toen hij een meter of vijf van me verwijderd was, opende hij ineens zijn mond en stootte een keiharde brul uit. Als van een leeuw.
Mijn rustige ochtendsluimering was in één keer bruusk doorbroken en het kostte me de grootste moeite om m’n roer nog enigszins recht te houden.

Wat er daarna gebeurde, kan ik nog steeds niet verklaren maar past zonder enige twijfel in de categorie ‘wonderlijke acties’. Het ventje, met een triomfantelijke blik in zijn ogen vanwege mijn zichtbare schrikreactie, reed intussen op dezelfde hoogte als ik. En ineens trok ook ik mijn mond wagenwijd open en brulde een kreet op z’n leeuws terug. Grrraahhh!
Het jongetje schrok zich helemaal te pletter. Van die enorme oerkreet. Maar vooral van die rare vrouw die toch allang de leeftijd te boven had moeten zijn om als een wild dier terug te gaan brullen.

Zelf dacht ik alleen maar: lekker net goed!

Responses

  1. hahahahahaha te grappig

  2. haha een lekker puh-gevoel!

  3. Bravo!

  4. Het enige juiste.


Geef een reactie

Categorieën

