Gepost door: prretje | januari 10, 2012

Saai?

“Vind je ’t niet een beetje saai om hier weer langs het strand te gaan lopen?”, informeer ik bezorgd bij m’n vriendin.

Ze lacht en ik weet ‘t: dit was niet de slimste vraag die ik ooit heb gesteld.

Saai is het namelijk nooit aan zee. Zeker niet als het dagenlang hard gestormd heeft en er mooi gekleurde sponsjes en zeesterren in allerlei maten zijn aangespoeld.

Als de hengels zijn uitgezet.

En duizenden meeuwen zich tegoed doen aan al dat eten, dat zomaar klaar ligt.

Tot een frêle figuurtje, luid in haar handen klappend, langs de kustlijn begon te rennen om die volgevreten vliegers de lucht in te krijgen. “Leuk voor de foto!”

Nu weet ik het echt zeker: de zee, die nooit verveelt.

Responses

  1. zullen we een tijdje ruilen , jij op het platteland en ik aan zee , heerlijk elke dag even uitwaaien………

  2. Nou…., ik ben wel heel erg verknocht geraakt aan de zee, hoor. Die zou ik niet graag meer missen. Maar ik kan eigenlijk overal van genieten: van het platteland maar ook van de bossen.
    En Elly, als je eens zin hebt om richting Katwijk te komen: altijd welkom! Kunnen we ook, in het echt, eens kennis maken 🙂

    • ik ga dat zeker een keer doen :))


Geef een reactie

Categorieën

