Gepost door: prretje | december 25, 2011

Merry Christmas

“Nee, daar ben ik niet zo mee bezig. Het is gewoon kerstmis, net als anders. Je moet niet blijven hangen in wat er is gebeurd.”

Ik hoor ’t mezelf zeggen. Voor de zoveelste keer. En ik weet dat wat ik zeg, voor geen meter klopt.

Al die mensen die mij de afgelopen dagen hebben aangesproken, van wie ik lieve mailtjes en kaartjes ontving met de constatering dat dit wel als een heel speciale kerst zou aanvoelen, heb ik geantwoord met bovenstaande woorden. Maar daarmee heb ik ze niet de volledige waarheid verteld. Omdat ik niet sentimenteel wil klinken. Omdat alles weer goed gaat. Omdat er nu andere mensen zijn die het moeilijk hebben.

Maar als ik heel eerlijk ben, is deze kerst wel degelijk anders. Als je er zo dichtbij bent geweest om iemand te verliezen, is het geen vanzelfsprekendheid om ‘m er nog bij te hebben.
Hoewel ik vorig jaar gestopt ben met het versturen van kerstkaarten, deed ik dit keer wel een kerstbrief op de post naar Wales. Naar professor Von Oppell en zijn team. Een simpel laten weten dat we het niet vergeten zijn. Dat ze van onschatbare waarde voor ons zijn geweest en dat dit een herinnering voor altijd zal zijn.

Merry Christmas to all of you.

Responses

  1. Gezonde mensen hebben duizend wensen, zieke mensen meestal maar één…

    Gelukkig Kerstfeest samen.

  2. je verwoord nu precies zo als ik het voel en ook zo ervaar , ik gaf precies dezelfde antwoorden als mensen mij zeiden dat dit een speciale kerst voor ons is, ik deed ook luchtig terwijl mn hart huilt omdat kerst nooit meer hetzelfde zal zijn .

  3. Deze gebeurtenissen delen je leven in stukken, het zal altijd voor- en erna blijven. Bij mij is het 30 jaar geleden en de scherpe kantjes zijn er af, maar vergeten doe je het nooit.

  4. Hehe nu snap ik je tenminste ; )


Geef een reactie

Categorieën

