Gepost door: prretje | december 11, 2011

Asociaal

Social seating. Dat is de naam van een pilot waarmee de KLM begin 2012 start. Hierbij kun je bij het online inchecken zelf kiezen naast wie je komt te zitten in het vliegtuig en wel aan de hand van profielen op Facebook of Linkedin van de medepasagiers. De nieuwe service zal voor alle passagiers toegankelijk zijn, maar je bepaalt vooraf wel of je je onlineprofiel bekend maakt aan je medepassagiers.

Dat er in de stoel naast je personen komen zitten die ook écht naast je willen zitten. Bewúst. En die met je willen praten. Omdat ze vermoeden dat je leuk bent. Of interessant.

Heeft een mens dan nooit een moment rust?, vraag ik me in alle gemoede af.
Om alleen met zichzelf op reis te zijn? Een muziekje te luisteren? Een tijdschrift te lezen? Met het zweet in de handen te zitten bij elk spoortje van turbulentie? Een vreemde te zijn van wie niemand wat weet en niemand wat wil?

Social seating? Ik zit gewoon liever asociaal in m’n eentje onbekend te zijn.

Responses

  1. Oh vreselijk he , hoe lekker is het om alleen met je zelf te zijn zonder dat je leuk ,aardig , begripvol, lief enz enz te moeten zijn

  2. Gelukkig valt er van jou niks te vinden op dit soort social media sites ; )

  3. Ahum, je hebt natuurlijk volledig gelijk. Maar ik ga m’n profiel in ieder geval niet vrijwillig delen met andere vliegtuigstoelzitters. En als iemand per ongeluk achter mijn identiteit komt, dan wil die toch niet naast me zitten: veel te saai en oninteressant!


Geef een reactie

Categorieën

