Gepost door: prretje | december 3, 2011

Antiek

“Zelf heb ik niet veel van deze crisis gemerkt, het enige waar ik me zorgen om maak is de bezuiniging op bibliotheken (mijn moeder werkt in de bibliotheek). We gaan het allemaal merken als de euro wordt afgeschaft, wat zeker een mogelijkheid is. Als het zover is, bewaar ik mijn euromunten. Heb ik altijd nog iets antieks in huis.”

Zo luidt de afsluitende alinea van een paper die mijn 15-jarige zoon voor school moest schrijven. Over de euro, of die dood of levend is.

Zijn lerares had met rode pen bovenaan genoteerd: prima geschreven stuk, weinig fouten, helder uiteengezet, denk wel aan alinea’s. En ik dacht alleen maar: wat lief, wat ontzettend lief dat-ie bezorgd om me is.

Nu hoop ik maar dat de euro blijft bestaan en dat ik voorlopig werk houd, anders zit m’n ventje straks met ineens wel erg veel antiek in huis.

Responses

  1. Einstein wist het al, alles, maar vooral tijd -en dus ook leeftijd- is relatief.


Geef een reactie

Categorieën

