Gepost door: prretje | november 25, 2011

Hartles

“Hey! Hoe was ‘t?”, sms-te mijn dochter.

In gedachten liet ik een paar termen de revue passeren. Hartkleppen, kransslagaderen, ritmestoornissen, angina pectoris, atherosclerose, cholesterol, collateralen. “Het leek wel een beetje op een college over het hart”, stuurde ik terug.

Later op de dag overhandig ik haar de handout, boordevol voorlichting over de lichamelijke kant van hartziekten, die meegeven werd op de informatiebijeenkomst voor mensen die worden gerevalideerd en hun partners. Ze bladert er even vluchtig doorheen. “Nou”, zegt ze dan met het dedain van een tweedejaars student geneeskunde: “Ik zie ’t al, het lijkt meer op ‘Het hart voor dummies’.”

Responses

  1. Hard voor dummies, zo’n opmerking! Ik zou haar slaan (als ik in Katwijk zou wonen en het mijn dochter was), maar waarschijnlijk zou je mij in dat geval dan ook slaan.

  2. Precies wat je zegt, Tim. Je zou een corrigerende tik van me krijgen.
    Ik mag dan in Katwijk wonen, maar ik zal dit soort gedachten nooit de mijne kunnen maken. Ben ik gewoon niet op gebouwd, ’t is niet anders.


Geef een reactie

Categorieën

