Gepost door: prretje | november 16, 2011

Bloemenkast

Het zal niemand meer verrassen als ik beken een liefhebber van boekenruggen te zijn.

Tegen het onbeleefde af kan ik bij vrienden of kennissen de inhoud van de boekenkast bekijken. Tenminste, als er nog een boekenkast is. Ik vind ’t heerlijk om me te verlustigen aan volle boekenplanken met titels die nog op mijn leesverlanglijstje staan of die juist herinneringen aan een duik in het geestesgoed van een ander oproepen.
Ook bij relatief onbekenden kan ik het niet nalaten een blik op de kast met leesvoer te werpen. In het geval je wilt weten wat voor vlees je in de kuip hebt, verraden boeken vaak al iets. Ze geven moeiteloos en snel een beeld van de interesses van de eigenaar en dat is dan weer handig om een gesprek aan te knopen.

Daarom raakte ik toch een beetje in de war bij het zien van de volgende boekenkast. Want hoewel kleurig en origineel, kon ik maar niet uitknobbelen wat voor een type de bezitter van deze bergplaats zou zijn en waar-ie nou eigenlijk van hield? Ik kan niet veel meer verzinnen dan dat het iemand moet zijn die de bloemetjes graag buiten zet.

Geef een reactie

Categorieën

