Gepost door: prretje | november 15, 2011

Verloren

“Tsjongejonge, ’t zal me moeder niet zijn, hoor. Kan ze haar rinkelende telefoon weer eens niet vinden in die grote tas van d’r.”
Mijn dochter kijkt me hoofdschuddend aan, om er vervolgens nog een laatste riedeltje aan toe te voegen: “Of weet je soms nog niet hoe je die sjieke iPhone van je moet opnemen?”

Niet in het minst uit het lood geslagen vis ik intussen mijn iPhone uit de tas. Inderdaad: een gemiste oproep. Een heel aparte gemiste oproep. Een gemiste oproep van mijn dochter die naast me staat.
“Jij belde me net”, zeg ik tegen haar, “en je hebt geen telefoon in je hand. Da’s knap!”
Haar hand vliegt naar haar rechterbroekzak en dan naar de linkerkant van haar broek. Paniekerig rent ze vervolgens naar de kapstok om de zakken van haar jas te checken. Op dat moment rinkelt de telefoon nogmaals. Zonder een woord te zeggen, overhandig ik ‘m aan haar. “Ja”, hoor ik d’r zeggen, “ja, dat kan wel kloppen. Die moet uit mijn zak gevallen zijn. Nee, ik had ’t nog niet gemerkt. Kan ik ‘m nu gelijk bij u komen ophalen?”

Natuurlijk reed ik op verzoek met haar mee om het gevonden voorwerp naar huis te begeleiden.
M’n lip is er nog dik van.
Van het bijten.
Zodat ik er niet per ongeluk iets zou uitflappen als: “Tsjongejonge, ’t zal m’n dochter niet zijn, hoor. Heeft ze haar telefoon weer eens verloren….”
Dan was ik pas net zo verloren geweest.

Responses

  1. Nou Irene, heb je er zelfs niet hardop om gelachen? Als ze 30 is lacht ze er zelf ook om, weet je nog mam ……..

  2. Ja, natuurlijk heb ik er vreselijk om gelachen. Je verzint ’t niet hoe dit precies zo in elkaar viel. Maar op dit soort momenten is het toch ook handig om het tactisch vermogen ingeschakeld te houden, dat scheelt in de sfeer 🙂

  3. Hahaha, jullie benne me een lekker stel hoor! Ik ben nooit mijn telefoon kwijt……..noch mijn sleutels……noch mijn hele tas………

  4. Hahaha, jullie benne me een lekker stel hoor! Ik ben nooit mijn telefoon kwijt……..noch mijn sleutels……noch mijn hele tas………;P


Geef een reactie

Categorieën

