Gepost door: prretje | november 14, 2011

Afscheid

“Help me eens even om die kisten naar beneden te sjouwen”, zeg ik tegen mijn zoon.

Als alles in slagorde beneden staat om opgehaald te worden, slaakt hij een zucht. “Daar gaat mijn jeugd”, kreunt hij op zwaar-dramatische toon. Gelijk alert kijk ik ‘m aan. “Je moet ’t eerlijk zeggen, hoor”, spreek ik ‘m toe, “als je twijfelt, houden we het. Wie weet heb je misschien toch nog wel eens zin om ermee te spelen. Het hóeft niet perse nu al weg. Zullen we het weer boven zetten? Dan bel ik gewoon de koper op en cancelen we de deal.”

“Jij gelooft ook alles, hè mam. Denk je nu werkelijk dat ik daar ooit nog iets mee ga doen? Dacht ’t niet…..”, en hard lachend stampt hij de trap op.

Een uurtje later help ik een mij onbekende meneer de kisten in de achterbak van zijn auto te zetten. “Dag Lego”, zeg ik zachtjes, als de achterlichten in het donker verdwijnen. Ik geloof waarachtig dat het afscheid van de gekleurde blokjes mij nog het zwaarst valt.

Responses

  1. Tja, en waar moeten de kleinkinderen dan straks mee spelen? Mijn Lego is er nog en daar spelen nu de buurkinderen van mijn ouders mee. Maar die hebben natuurlijk wel een zolder.

  2. Precies daarom doen wij de Lego en Duplo nog niet weg. (Die van ons zijn 21).;-)

  3. Ik heb de oude Meccano nog waar zelfs mijn vader nog mee gespeeld heeft, dat gaat dus nooit weg!

    En mijn blokken en Bambino gingen pas weg nadat mijn ouders overleden waren, het stond toen nog steeds bij hun op zolder.

  4. Lego doe je nooit weg.

  5. Ik heb er zo’n spijt van dat ik al het Lego en Duplo heb verkocht , krijg over 5 weken een kleinzoon en moet nu alles weer opnieuw aanschaffen.

  6. Beste allemaal,

    Geen paniek in de tent, hoor. Er is 20 kilo Lego naar een school gegaan. Lijkt me een nuttiger plaats voor kids om mee te spelen dan dat die blokjesberg achter een schot op zolder bij mij staat te vereenzamen. En als er zich ooit kleinkinderen zouden aandienen, dan hebben ze nog een paar kilo Lego, Duplo, Knexx en Playmobil om mee te rommelen. Of een krat plastic-achtige dieren. Maar bovenal leest oma dan voor: uit al die leuke boekjes die er zijn 🙂


Geef een reactie

Categorieën

