Gepost door: prretje | november 12, 2011

Thanks!

“Hé, m’n brief staat in het Caravan Club Magazine. Wat leuk voor Pip and Nadine en Bert and Carol.”

Wie graag door Engeland, Schotland of Ierland reist met een caravan en wie van campings houdt zonder toeters of bellen maar die wel prachtig, vaak in de natuur, gelegen zijn, is lid van The Caravan Club. Een club die ruim 200 mooie kampeerterreinen beheert en bovendien zo’n 2500 plekken voor wild kamperen. En die in de statuten heeft opgenomen dat de organisatie geleid wordt dóór de leden, vóór de leden. In de praktijk betekent dit vaak dat twee echtparen zich op een campsite inzetten om de receptie te bemannen, toilet- en doucheruimtes schoon te houden, gras te maaien en allerlei andere klussen te doen. Meestal koppels waarvan de man al op relatief jonge leeftijd met pensioen is gegaan maar die samen nog vol energie zitten en die in dit soort werk een goede gelegenheid zien om allerlei mensen te ontmoeten. Zeven maanden op de camping en vijf maanden thuis. Zoals Pip zei: “In de winter lekker met de voeten omhoog voor de open haard.”

Niet eerder leerde ik de ‘wardens’ op een campsite zo goed kennen als die van Tredegar House Country Park. Door mijn langdurige verblijf op ‘hun gras’ tijdens de ziekenhuisopname van de aortapatiënt, werd de relatie met Pip and Nadine en Bert and Carol heel anders dan normaal. Toen ik uiteindelijk uit Wales wegging, kocht ik een goede fles wijn voor ze, gaf ze een kus en bedankte ze met gemeende woorden. Nadat ik thuis was gekomen, schreef ik een brief naar het hoofdkantoor van The Club. Om ze te laten weten dat ze over ‘wonderful wardens’ beschikken.

Een groot deel van die brief is deze maand in het Clubmagazine gepubliceerd dat naar ruim 1 miljoen leden gaat. Een leuke verrassing voor mijn favoriete viertal. Om te lezen bij de open haard.

Geef een reactie

Categorieën

