Gepost door: prretje | oktober 24, 2011

Seksueel

“Moest dat nou echt zo seksueel, mam?”

Nadat in het voorjaar de zolderverdieping was ingericht als een game- en chillroom voor het nageslacht en hun vrienden, was nu de slaapkamer van mijn zoon aan de beurt voor een metamorfose. Op 15-jarige leeftijd leek een hoogslaper lang niet zo cool meer als in de after-kleuter-fase en met een bureautje dat verdacht veel op een commode leek, was het ook niet echt scoren.
Voor de zomervakantie ontblootte hij persoonlijk zijn muren al tot op het beton en vorige week kregen de wanden dan eindelijk een verdiend nieuw jasje. Verfje hier, meubeltje daar, bed afgezaagd en binnen de kortste keren ontstond er een toekomstbestendige jongelingenkamer.
Echt helemaal af was ’t pas toen zijn Legodekbedovertrek vervangen was door een zwarte hoes met witte opschriften. In de winkel had ik er goed opgelet dat de bedbedekking, zowel qua kleurstelling als qua teksten puberproof was en naar mijn idee was ik daar goed in geslaagd. Strak zwart en termen als: kiss me goodnight, summer breeze, walk in the park, true, moonlight, darling, romance, hold my hand, the best things in life are free. Niks mis mee. Dacht ik…

Maar daar keek m’n zoon verbazingwekkend anders tegenaan. “Moest je nou per se zo’n seksueel dekbed voor me uitkiezen?”, vroeg hij op licht-verwijtende toon. Ontdaan keek ik ‘m aan. “Seksueel dekbed? Hoezo seksueel dekbed? Wat bedoel je in hemelsnaam met seksueel dekbed?”, wist ik er hakkelend uit te krijgen.
“Tsja”, wees hij in de richting van de noviteit op bed, “hebbie dan niet gezien wat hier staat? Of weet je soms niet wat dit betekent?”
Zachtjes sprak ik voor mezelf de twee woorden uit die hij me aanwees: “Happy ending”.

En pas een hele tijd later zei ik toen: “Oooohh…”.

Responses

  1. Misschien wil hij nog een paar posters van Nederland Leest op de muur? Ook zo seksueel!

  2. haha pubers blijven ook tijdelijk van een andere planeet komen

  3. Maar uhh… waarom liet je hem niet zelf z’n setje uitzoeken?

    • Haha, je kunt zien dat jij geen pubers gewend bent. Je denkt toch niet dat-ie meegaat om ook maar iets uit te zoeken. “Ik heb wel wat anders te doen. Kies jij maar wat, als jij denkt dat ’t goed is, dan zal dat wel.”
      Dus ja….

  4. Alsof het over mij en mijn jongens gaat, paar jaar geleden. Ze zijn nu 21 en het is zo goed als over. Ik word weer als volwaardig mens beschouwd.;-)

  5. Ik vatte hem ook niet helemaal en vroeg vanuit de gang aan mijn zoon op zolder (die vervolgens terug riep: ik lig net lekker te knuffelen met mijn vriendinnetje) wat er mis is met happy ending…Het antwoord liet niets te wensen over. Weer wat geleerd….Als het een tweepersoonsdekbed is kan ik het nog altijd van je overnemen 🙂 En misschien is de neef die net verkering heeft ook wel geinteresseerd in zo’n leuk overtrekje……


Geef een reactie

Categorieën

