Gepost door: prretje | oktober 17, 2011

Gel

“Vergeet je geen gel te kopen?”

De sms-jes die ik tot nu toe van mijn zoon heb ontvangen, zijn op de vingers van één hand te tellen. Maar vandaag, tijdens een lome herfstvakantieweek, vond hij zowaar de tijd om zijn hardwerkende moeder een dringende boodschap te sturen. Over gel. Of ik die niet vergat te kopen.
Gezien het commentaar dat er over het algemeen volgt op mijn gelkeuze, begrijp ik eigenlijk niet dat die opdracht mijn kant nog opkomt. Als niet-gebruiker van het spul, krijg ik standaard te horen dat óf het plaksel zo zwak is dat bij de eerste de beste windstoot het haarbouwwerk in elkaar sort, óf zo sterk is dat de inwrijvende vingers haast niet meer van het kapsel zijn los te wrikken. Óf dat de boel er na een gelbehandeling vies, vet en nat uitziet, óf dat er droge klontertjes ontstaan waardoor er de hele dag aan de haren gepeuterd moet worden.
“Wat vind jij dan goede gel?”, had ik daarom al eerder in alle ernst geïnformeerd. Het antwoord maakte mij niet veel wijzer want zeg nou zelf, wat moet je nu met: “Gewoon, gel waardoor mijn haar leuk gaat zitten?”

Na een uitgebreide studie bij de plaatselijke drogist heb ik uiteindelijk een platte flacon power gel meegenomen. Langdurige extreme fixatie – voor de meest extreme hairstyles. Geeft kracht aan het haar – voor 100% sterk haar, staat er op de buitenkant te lezen. En in iets kleinere letters: geeft 24h hold, plakt niet, zonder restjes en makkelijk uit te wassen, verzwaart het haar niet.
“Nee, ik ben ’t niet vergeten”, snoerde ik hem toen ik thuis kwam, de mond. “Als dít middel het niet gaat doen, dan weet ik ’t ook niet meer.”

“Dan weet ík nog wel wat”, mompelde mijn dochter op de achtergrond. “Misschien dat je ‘m met z’n luie ass een keer naar de kapper kunt sturen.”

Responses

  1. Haha…ik zie het helemaal voor me; herkenbaar 😉

  2. Het is echt overal hetzelfde. Een van mijn zoons ging op stage naar Zuid-Afrika en had 3 potten gel in zijn koffer!

    • Drie potten??? Die arme jongen heeft afgezien in Zuid-Afrika 🙂

  3. Ja fijn zo’n luie vakantie…
    groeten sophie


Geef een reactie

Categorieën

