Gepost door: prretje | oktober 5, 2011

Plukzin

Ik zag z’n kont al in de verte omhoog steken. Vol aanbidding boog hij zich voorover in het groen en ineens had ik zoveel zin om het ook te doen.

“Dit hele veld ziet blauw”, riep de gebogen plukker me enthousiast toe. Mijn vingers jeukten gelijk om al die rijpe bramen te plukken die me overal aanstaarden. Een paar uur lang nergens aan denken en net zo lang doorwerken tot ik een emmertje vol zou hebben.
“Zie je al die bramen?”, zei ik verlangend tegen de revaliderende man met wie ik een wandeling in het duin- en bosgebied in Wassenaar maakte. “Nee, ze vallen me totaal niet op”, luidde het duidelijke en niet mis te verstane antwoord.

De zwammen zag hij even later dan weer wel. Maar die zijn helaas niet om te plukken.

Responses

  1. gaat het goed met de man die revalideerd ?

    • Ja, het gaat goed: hij fietst zelfs al weer….


Geef een reactie

Categorieën

