Gepost door: prretje | september 21, 2011

Schoolbank

Met veertig collega-ouders schoof ik gisteravond weer aan in de schoolbanken. Op speciale uitnodiging kreeg deze groep leerlingen op leeftijd een uur informatie over het programma dat hun kinderen volgende week tijdens een excursieweek in Londen voorgeschoteld krijgen.

Zonder problemen werden de rollen van jaren terug, weer uit de kast gehaald. Bij het binnenstommelen van de klas klonken nog precies dezelfde uitroepen:
“Ik ga niet vooraan zitten, hoor, da’s mij te eng.”
“Kun jij misschien doorschuiven naar een andere rij, dan kan ik naast mijn vriendin gaan zitten?”
“Mag het raam open? Het stinkt hier.”
“O sorry, ik ben een beetje laat, maar u bent nog niet begonnen, toch?”

Maar ook de leraar hoefde niets aan zijn repertoire te veranderen:
“Dames en heren, zou ik nu eindelijk uw aandacht kunnen krijgen?”
“Heeft u vragen, steek gerust uw vinger op.”
“Ik stuur een presentielijst langs. Graag even een krulletje achter uw naam zetten.”

En na tien minuten bleek zelfs het vertrouwde buitenbeentje aanwezig te zijn:
“Huh, is dat niet een plaatje van Buckingham Palace? Dat ligt toch in Engeland? Wat!?! Zit ik hier bij Londen? O help, dan zit ik fout! Ik moet naar Parijs. Nou, dan ga ik maar weer. Doei!”

Er is nog weinig veranderd in de klas.

Responses

  1. “is dit de trein naar Hoek van Holland?” vroeg een man aan mij. “Uh, nee. Deze gaat naar Bergen op Zoom en dan door naar Vlissingen.” En we waren al vlakbij Roosendaal.

    Zoonlief gaat naar Londen? Zucht, daar moet ik gewoon ook weer eens naartoe.

    • Dan moet je het gewoon doen, Martin….

      • Als dat zo makkelijk ging, dan tekende ik ervoor.


Geef een reactie

Categorieën

