Gepost door: prretje | september 14, 2011

Rare thee

“Hebben wij ook rare thee in huis?”, informeert de man met ziekteverlof.

“Rare thee?”, herhaal ik voorzichtig.
“Ja, je weet toch wel wat ik bedoel?”, klinkt ’t ongeduldig. “Gewoon, thee die ik niet lust.”

Hij wil rare thee die hij níet lust, is mijn definitieve conclusie en de schrik slaat me om het hart. Zou er dan toch nog een restant van die post-operatieve psychose bij ‘m zijn achtergebleven?
De patiënt registreert feilloos mijn aarzelende blik en komt met een nadere verklaring: “Morgen komen er een paar jonge meiden van m’n werk op ziekenbezoek en die drinken alleen maar van die rare thee. Het liefst groen van kleur, met een rooibosachtig aroma en een mintsmaak. Heel smerig in ieder geval.”

Met een brede glimlach haal ik helemaal achter uit een keukenkastje diverse doosjes tevoorschijn. Laten nu ook minder jonge meiden van rare thee houden.

Responses

  1. Goeie, Ireen!! Na het lezen van “De houdbare man” drinkt zelfs Edwin af en toe rare thee!

  2. Haha bij ons heet het standaard “antioxidanten-thee”….

  3. Aha, er komen meiden van zijn werk op bezoek, hij verheugt zich erop en wil dingen voorbereiden. Alweer een teken dat het goed gaat met hem!

  4. En zijn haar zit ook al goed, en een shirt tot de navel open….
    Gelukkig gaat het de goede kant op!
    Naar aanleiding van een vakantie blog van je heb ik een tuintafel met theepotjes en de foto komt binnenkort je kant op.
    Groeten uit Lisse en by the way we zijn over op self service.
    Sophie

  5. hoop dat Dick gauw weer toe is aan een blogje ………

  6. Ha die Irene , zo tge lezen gaat het al heel wat beter met de
    patient…Houwen zo!!!groeten Thea


Geef een reactie

Categorieën

