Gepost door: prretje | september 11, 2011

Energie

Waar moet ik nog zoeken? Ik weet ’t werkelijk niet meer. Overal heb ik gekeken. Onder mijn bed, achter de wasmachine. Tussen de tijdschriften, in mijn boekenkast. Nergens te vinden.

Morgen ga ik, na zeven weken, weer aan het werk. Op het programma staat direct een training Coachend Leidinggeven. De adviseur die ons in deze materie gaat bijspijkeren, heeft als voorbereiding alvast een vraag voor de cursisten:
“Graag wil ik ter voorbereiding vragen of je een voorwerp van huis mee wilt nemen dat symbool staat voor iets waar je energie van krijgt. Het kan werk gerelateerd zijn, maar het mag ook met je privésituatie te maken hebben. Alles is goed, als het maar staat voor iets waar jij energie van krijgt.”

Een niet al te ingewikkelde vraag, lijkt me. Maar waar ik normaal gesproken zelfs in een dooie hoek nog wel een symbool van energie zie, lukt ’t me nu niet om ook maar ergens een voorwerp van veerkracht en vitaliteit te vinden. Ik zal toch niet per ongeluk mijn éigen puf en elan, samen met de caravan, in de winterstalling gezet hebben?
Welnee! Wat een onzin! Al moet ik de pit uit mijn kleine teen halen, ik moet en zal…
Kleine teen?
Ach ja natuurlijk, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Kleine teen, voet…: soms moet je het leven ook niet te ingewikkeld maken.

Ik haast me naar de gangkast en grijp mijn wandelschoenen. Als die geen bron van energie vormen, weet ik ’t ook niet meer. En anders leiden ze me er morgen vast wel heen.

Responses

  1. Hoi Irene, succes morgen meid enne………… take it easy!!

    • Dank je, Carolien, ik zal er aan denken.


Geef een reactie

Categorieën

