Gepost door: prretje | augustus 28, 2011

Homesick?

“Hou je het nog een beetje vol daar in Wales?”

Nu de meest donkere wolken afgewend lijken te zijn, luidt mijn antwoord op deze vraag simpelweg ‘ja’. Alles draait in deze dagen om het welzijn van de man in het ziekenhuis. Hoewel de strijd tegen infecties nog in gang is en het ontbreken van energie aangeeft dat er op een lange herstelperiode moet worden gerekend, ís-ie er en dat is voorlopig genoeg.

Een groot voorrecht is verder dat er veel lieve mensen zijn die meeleven. Die bij me bleven toen de nood het hoogst was, die ervoor zorgen dat ik niet alleen ben, die naar m’n kinderen thuis omkijken, die me geen kampeergeld vragen, die met elkaar mijn werk overnemen, die me bellen, sms’en en mailen. Ik heb gemerkt dat, wanneer de grond onder je voeten trilt, menselijke warmte letterlijk een houvast betekent. Een reddingsboei om dankbaar een hand naar uit te strekken.

Het woord ‘vakantie’ stamt naar mijn gevoel uit een ver verleden. Toch zit ik nog steeds op een camping, twaalf mijl van Cardiff. Ik douche er, kook er m’n potje en probeer er te slapen. Ik draai er een wasje, doe in de buurt mijn boodschappen, speel het ene potje scrabble na het andere en rijd heen en weer naar het ziekenhuis.

“Kom”, zegt mijn gezelschap, “we gaan een wandeling maken.”

Ik loop langs de Heritage Coast bij Dunraven Bay en registreer de begroeide duinen, het kabbelende riviertje en de rotsige kustlijn. Het is heerlijk om buiten te zijn en in mijn drukke hoofd wordt het weer een beetje stil. En zelfs als een inktzwarte wolk zonder terughoudendheid zijn inhoud op onze hoofden leegt, besef ik met elke stap wat een enorm geluk ik eigenlijk heb.

Met mij gaat het goed en natuurlijk hou ik het vol. Zeker als ik geen aandacht schenk aan dat rare, zware gevoel dat af en toe de kop opsteekt als ik per ongeluk aan huis denk.

Responses

  1. kus.

  2. Wat heb je dit weer mooi verwoord Irene!!
    Heerlijk dat er zoveel lieve mensen om jullie heen staan!! Broodnodig en oh zo belangrijk!
    Via Hans en Mary blijf ik op de hoogte…
    We denken aan jullie en hopen dat Dick heel snel zover is dat reizen verantwoord is en jullie weer naar huis kunnen om hier verder te herstellen…
    Heel veel sterkte!! we denken aan jullie en leven intens mee!

    Dikke knuffel xx Marian

  3. Een lieve knuffel van ons!

    Jan Bart, Areen, Corlieke & Bart

  4. Hoi Irene,

    Door Annette zijn wij op de hoogte gehouden van wat er allemaal met jullie gebeurd is. Wat kan het allemaal raar lopen, he?
    Ik leef erg met jullie mee en hoop dat het steeds wat beter gaat met Dick. Wat fijn dat je zoveel mensen om je heen hebt die je helpen, dat moet veel steun geven. Ik denk veel aan jullie en wens jullie het allerbeste.

    Veel liefs, Janet Dijkdrent
    p.s. Wat schrijf je prachtige stukjes, zeg!

  5. Veel sterkte. Liefs aafke

  6. Ben heel blij weer wat van je te horen en wat een gave heb jij om het altijd zo mooi te verwoorden.
    Hou de moed erin en veel sterkte vor Dick en voor jouw en alle mensen die je lief zijn.Xxx

  7. Logisch dat alles nu draait om Dick, maar neem ook tijd om voor jezelf alles op een rijtje te zetten (slim, die wandeling die je gezelschap voorstelde). Een frisse wind door een druk hoofd is belangrijk. Hou je taai! We denken aan jullie állemaal!

  8. Hoi Irene even een berichtje om te laten weten dat we aan jullie denken. Dikke kus Jolanda x

  9. Het is een zware tijd zeker,maar inderdaad als je merkt dat er zoveel dierbare om je heen hebt die je steunen geeft wel goed gevoel.ik hoop dat jullie gou samen naar huis mogen komen.gr x buurfrouw gesine

  10. Lieve Irene,

    Wat fijn om weer even wat te horen, hoop dat jullie gauw samen naar huis mogen zodat Dick daar verder kan herstellen. Fijn dat er lieve mensen om je heen zijn die je kunnen steunen en bij je kunnen zijn, die heb je hard nodig nu. We denken aan jullie. Hou je taai daar en een warme knuffel van Tilly.

  11. Lieve Irene,

    fijn om weer even wat te horen! hopelijk mogen jullie snel weer naar Nederland, want deze situatie zal toch niet meevallen voor jullie allemaal. fijn dat je zoveel steun hebt. ik denk veel aan jullie en hoop je gauw in levende lijve te zien!

    X Annette Zuijderduijn

  12. Fijn weer iets op je blog te lezen. We duimen dat jullie snel richting Nederland kunnen komen. Hou je haaks daar en voor Dick heel veel beterschap!!
    Liefs

  13. Irene,

    Goed dat je gaat wandelen, scrabbelen, je hoofd legen, het is op dit moment echt “overleven”.
    Super dat je veel steun krijgt, dat is zo belangrijk….
    Bepaalde dingen die je schrijft zijn zo herkenbaar….
    Hou je taai en heel veel sterkte allemaal!!!!!!!!!!!!
    Dikke kus (ook van Hans)

    Groetjes Nelina

  14. Hoi Irene,

    Het is goed om even je zinnen letterlijk en figuurlijk te verzetten. Jullie hebben genoeg te verstouwen gekregen en er zal de komende tijd nog veel van je gevergd worden. Haal dus positieve energie uit de mooie natuur. Je zult het goed kunnen gebruiken, net zo goed als Dick zijn doorzettingsvermogen en het kunnen afzien!

    Beterschap en sterkte toegewenst.
    Bert

    P.S.
    Om het gevoel van heimwee wat te versterken: in Nederland vallen de eikels al van de bomen….

  15. Lieve Irene,

    Net thuis van een week vakantie In Portugal MOET ik weten hoe het met jou ( jullie) is. Ik hoop dat de terugreis spoedig in zicht komt. Houd moet meid !!
    Liefs Carolien

  16. Dag Irene,

    Het wordt tijd dat ik ook eens van me laat horen. Ineke houdt mij goed op de hoogte en zo’n blog is nu toch ook wel erg handig. Op de achtergrond leef ik intens mee en ik hoop dat jullie binnenkort naar huis kunnen.

    Hou je haaks (maar dat doe je al……), hopelijk tot gauw!

    Marco.

  17. lieve Irene, we denken aan je, blij dat er weer een berichtje van je kwam.

  18. Lieve Irene,

    Blij dat Het allemaal vooruit gaat, maar wat een moeilijke tijd maken jullie allemaal door. Ik volg nog steeds twitter van Maaike om op de hoogte te blijven en heb grote bewondering voor Maaike en Steven. Het zal je maar gebeuren dat je in zulke omstandigheden op zo een grote afstand van elkaar zit. Kanjers van kinderen en ik kan me voorstellen dat je moederhart huilt als je aan ze denkt. Maar als ik het zo lees dan wordt wel duidelijk dat ook zij het natuurlijk moeilijk hebben, maar het samen goed redden. Iets om apetrots op te wezen. Fijn dat Ank en Rinus nu bij jullie zijn (met een auto vol eten). Ank zal haar broer wel even vet mesten voor een goede tocht naar huis. Vandaag zijn er weer gesprekken dus ik hoop dat ik vanavond op Twitter lees dat jullie naar huis komen.
    Heel veel sterkte en lieve groeten van
    Wil en Jeannette.

  19. Hoi Irene, ik hoop dat jullie heel gauw samen naar huis kunnen. Daar zal het ook zwaar zijn, maar dan zijn jullie in elk geval bij elkaar. En let op jezelf!
    Groeten, Janneke (LD)

  20. Petje af voor jullie allemaal.

    groetjes
    Marga

  21. Hoi Irene.
    Gisteravond de eerste volleybal avond en daar werd ik en de andere volleyballers op de hoogte gebracht van wat er met jouw man is gebeurd in jullie vakantie. Je begrijpt dat Dick ons veel kon vertellen.
    We zijn er allemaal erg van geschrokken! We leven met je mee.
    En nadat ik van Dick had gehoord dat er “ergens” een blog zou moeten zijn heb ik je al googlend gevonden.
    Langs deze weg dus heel veel sterkte en ik hoop dat jullie binnenkort de overtocht naar Nederland kunnen maken.

    Groet Stieneke

  22. Inderdaad een voorrecht om te weten er ervaren dat er zoveel goede mensen om jullie heen staan. En wat vervelend dat Dick eerst kon melden vandaag naar huis te mogen vliegen, en dat dit nu weer niet doorgaat. Laat je hierdoor niet teneer slaan. Dat komt goed. Sterkte!


Geef een reactie

Categorieën

