Gepost door: prretje | augustus 18, 2011

Niets bijzonders

“Wat hebben jullie de afgelopen dagen gedaan? Nog iets leuks?”, vraagt de man die na zes dagen weer van de wereld afweet.

Ik ken het hele antwoord maar weet het niet te geven.

Dat we vorige week woensdag om negen uur ’s ochtends de schrik van ons leven kregen en ’s nachts om vier uur bibberend van narigheid en vermoeidheid pas weer terugkeerden bij de caravan. Liggen op bed, met de ogen open en een telefoon bij het oor.
Dat we elke morgen om acht uur belden naar de IC om te vragen hoe de nacht was gegaan. Hoe de onrust constant door ons lijf raasde zodat we, na een snelle douche en een broodje, weer richting Cardiff reden. In het ziekenhuis door een lange gang, twee trappen op, rechts door een nog langere gang, met de lift naar drie en dan, met het hart intussen in de keel, door de klapdeuren naar de IC.
Dat we ons daar installeerden in een klein familiekamertje, waarvan we intussen elke vierkante centimeter kunnen uittekenen, en dan in wisselende samenstelling
met z’n tweetjes naast het bed zaten. Gesprekken met dokters en nurses.
Dat het entertainment van de dag bestond uit boodschappen halen en een paar uurtjes op de camping hangen. Bellen, sms’en, twitteren, mailen. Koken en afwassen.
Dat we daarna nog maar één ding wilden: zo snel mogelijk terug naar het ziekenhuis. Terug in dat kamertje en van daaruit naast het bed.
Dat het vaak al donker was als we weer richting parkeergarage sloften.

“Niet veel bijzonders”, zeg ik uiteindelijk.
De man die na zes dagen weer van de wereld afweet, hoeft tenslotte ook niet alles te weten.

Responses

  1. Lieve Irene, wat ben ik blij voor jullie dat het allemaal de goede kant op gaat. Wat moeten jullie in spanning hebben gezeten…… . En dat terwijl wij ook in Engeland waren en genoten van de Yorkshire Moors en ons weer richting London begaven voor de terugreis.
    Fijn om de tweets van Maaike te volgen.
    Heel veel sterkte en goede hoop gewenst, en geef jezelf de tijd om dit alles te verwerken, hè!!

    liefs van Mariëtte

  2. Die foto zegt alles. Prachtig.

    Zo te zien gaat het met grote stappen voorwaarts.

    groet
    Marga

  3. Lieve Irene en Dick, Maaike en Stefan,
    Met schrik alle berichten gelezen over jullie afgelopen 6 dagen. Ik miste jullie al met blogs maar dacht dat jullie onderweg naar huis waren. Niets is minder waar. Jou eerste blog van kleuren begreep ik al niet en toen ik bij Edwin en Cocky keek was ik geheel in shock. Zat net te denken als ze thuis is foto sturen van de theepotjes met planten, maar het hoost nu dus nog maar even niet.
    Heel veel sterkte om dit herstel te overwinnen. Meer zinnigs weet ik nu niet te melden maar leef heel erg met jullie mee en ik hou me op de hoogte van jullie blogs en twitter.
    Sterkte en groeten uit een regenachtig Lisse
    Sophie

  4. Het voelt zo goed om die foto te zien.
    Onbeschrijfelijk.

    xx Nicht Fem.

  5. Lieve Irene, Dick, Maaike en Steven,
    wat een prachtige foto van vier heel gelukkige mensen!.
    Wat heeb jullie een week achter de rug zeg!! Je schrijft erover in je blog maar het is eigenlijk niet in woorden uit te drukken hoe jullie je echt gevoeld hebben. Fijn om te lezen via Maaike’s twitter en jouw blog en stukjes van Dick dat het nu de goede kant op gaat, houen zo!! We leven met jullie mee en het allerbeste met het verdere herstel. Hou jullie haaks!! Veel liefs en knuffel van Hans, Cora , Joost en Danielle

  6. Wat fijn om die foto te zien.

  7. Zomaar een lezeres, die jullie gezin al jaren volgt via de Ymuider Courant en de 2 weblogs. Ik ben erg geschrokken en wens jullie héél veel sterkte toe.
    Van harte beterschap en hoewel ik er niet zo in geinteresseerd ben, hoop ik dat de fietsverslagen er straks weer kunnen komen. Het allerbeste hoor.

  8. Lieve Irene, Dick, Maaike & Steven,

    We leven met jullie mee en zijn zo blij met alle goede berichten.
    Heel veel sterkte nog!

    Liefs uit Katwijk Binnen van
    Jan Bart, Areen, Corlieke & Bart

  9. Hoi familie van der Plas,

    Er wordt gezegd dat internet een slechte invloed zou hebben op menselijke relaties, dat het koud en afstandelijk zou zijn. Ik betwijfel dit inmiddels ten zeerste. Ik ken jullie niet en toch, door het lezen van Pretje’s blog, ben ik en zoals ik lees aan de reacties veel mensen geraakt door wat jullie is overkomen.
    Ik wens jullie alleen een voorspoedig herstel toe.

    Met groeten Ton

  10. Hai buuf,en ja zo is dat dan uiteindelijk ook,na al die dagen van…. is wat je nu weer hebt enigste dat van belang is.een glimlach van af hier als ik de foto zie,denken aan je liefs van 108

  11. Dick ziet er onvoorstelbaar goed uit! Het invullen van wat hem overkomen is in die 6 dagen , kan gelukkig later.

  12. goed om jullie weer zo te zien , het ergste is geweest en het gaat nu berg opwaarts.

  13. hoi dick irene en de kids
    na de email van mart,
    heb elke dag op maaike haar fb gekeken,om te kijken hoe het met dick ging
    gelukkig gaat het nu een stuk beter,en de foto ziet er goed uit
    jullie kunnen gelukkig weer lachen
    ik wens jullie nog heel veel sterkte,en zie jullie wel weer
    groetjes simone

  14. Lieve mensen wat fantastisch jullie zo op de foto te zien. En onvoorstelbaar hoe goed Dick er uit ziet. IJzeren conditie he. Geniet van elkaar. Wil en Jeannette

  15. Lieve Irene, Dick, Maaike en Steven,
    Wat fijn om jullie allemaal zo op de foto te zien.
    We denken aan jullie.
    Rina en Fred.

  16. Heel veel sterkte toegewenst van een trouwe volger van jullie blogs.

    Tim

  17. Ik zou die foto een heel mooi plekje in huis geven!

  18. Wat fijn om jullie allemaal zo op de foto te zien.
    We denken aan jullie. Rina en Fred.

  19. Wat mooi verwoord lieve Irene en wat heerlijk om jullie met z’n viéren op de foto te zien!!
    Vanmorgen heel even bij Hans en Mary geweest….heerlijk om ze weer te zien…wat een emoties ook!
    We blijven aan jullie denken…heel veel sterkte allemaal!
    Veel liefs en een dikke knuffel van hier,

    xxx Marian

  20. Rotsen in elkaars branding…laat ik dit keer eens Erica Terpstra citeren (daar maak ik geen gewoonte van…) Jullie waren, zijn en blijven 3 kanjers!

  21. Aan mij de eer om als 13e reactie jullie alle geluk en gezondheid toe te wensen. De liefde voor elkaar hebben jullie al!

  22. Zelden een foto gezien met zulke blije mensen!

  23. Net gehoord wat er aan de hand was, nou wel heel blij om jullie weer aan de lach te zien! Slechte wind aan de Engelse kust, zeg! Denk aan jullie!

  24. Weet precies wat er door jullie heen gaat, heb in een soortgelijke situatie gezeten en het is iets wat je a) niemand toewenst en b) niet uit te leggen is. Ik ben zó blij na de grote schrik nu zulk positief nieuws te lezen (dank aan Maaike voor de berichten op Twitter) en die foto mag in een lijst met een gouden randje! Geniet van elkaar, geniet van het leven en een dikke knuf voor Dick!

  25. Geweldig om jullie zo op de foto te zien! Maaike’s twitter gevolgd en zo te lezen heeft ie z’n gevoel voor humor ook nog! Veel sterkte nog en laat ie ’t een beetje rustig aan doen.

    Groetjes, Annette

  26. Beste familie van der Plas,

    Uiteraard zijn ook wij erg geschrokken van het bericht van Dick. Jullie moeten een paar verschrikkelijke dagen achter de rug hebben. Goed om te zien en te lezen dat het de goede kant op gaat. Heel veel sterkte toegewenst. Wij leven met jullie mee!

    Pieter, Bertina, Niels en Jesse

  27. Lieve Irene,Dick en kinderen wàt een prachtige foto van jullie viertjes! Heerlijk om jullie zo te zien na al die spanning. We blijven steeds op de hoogte via Hans en Mary. Jullie zijn heel veel in onze gedachten en wensen jullie héél veel sterkte toe. Een lieve groet van Jaap en Jolanda x

  28. beste Irene

    ik heb vandaag 23-8 het hele verhaal gehoord van Mo op kantoor
    helaas weet ik ook dat je van het ene op het andere moment je gezin in een hel kan laten terecht komen en dat je van het ene op het andere moment op het randje van de dood kan liggen, wat voor mij gold, en nu dus ook voor je man is als het je tijd niet is dan ga je echt niet.

    ik wens jou en je man en je gezin heel veel sterkte en kracht

    groeten Rolf Lindenberg

  29. Beste Irene, van harte hoop ik dat het steeds beter blijft gaan! Als echte wielrenner zal Dick daar wel voor blijven knokken! Hartelijke groet aan jullie, Maarten

  30. Beste familie vd Plas,
    ik wens Dick een spoedig herstel toe en hoop dat hij weer snel
    naar Katwijk mag en dan o.a. weer van die mooie blogs mag en kan gaan schrijven,

    Cock Jue
    namens de Toerfiets Club ZKA uit Noordwijk

  31. Lieve familie, doet me goed om jullie gezichten op de foto te zien…
    Dick, sterkte en veel GEDULD toegewenst..

    Thea Aandewiel.


Geef een reactie

Categorieën

